2009. január 10., szombat

Sonkakrémes vajas rétes



A leves kísérőjének az anyósom által karácsonyra készített rétest alakítottam kicsit át. Mivel a párom azt mondta, hogy kicsit sok volt ennyi féle sajt benne, hát gondolom, ezen könnyen tudunk segíteni:)


A tészta egy egyszerű vajas tészta: (2,5 dl bögrével mérve) 2,5 bögre liszt, fél bögre vaj, csipet cukor, só és annyi jéghideg víz, amitől összeáll. Alaposan összegyúrjuk, néhányszor meghajtogatjuk. Mivel két közepes tekercset terveztem belőle már eleve kettőbe szedve hajtogattam.

És akkor ahogy a rétes maga készült: A mixerem aprító tartályába tettem egy kis fej hagymát, egy tömlős füstölt sajtot, 10 dkg sonkát, 2 főtt tojást és alaposan összekevertettem a géppel. A tésztákat nagyjából téglalap alakúra sodortam, megkentem a fent leírt krémmel. Ezután feltekertem és enyhén kiolajozott jénaiba fektettem. Tetejét tojással lekentem és sajtformákkal díszítettem. (ezek a sütés folyamán klasszul eltűntek) Előmelegített sütőben 200 fokon légkeveréssel 30 perc alatt megsütöttem…kicsi állás után szépen lehet szeletelni.

Hát…nem volt rossz, de kicsit száraznak találtam a krémet, még keresem a tökéletes változatot:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly