2010. május 16., vasárnap

Rakott padlizsán

A tavaszi Stahl magazin fogyókúrás receptjeinél találtam az ötletadót. De pici változtatással készítettem el. Nagyon finom lett és megdöbbentően laktató ebédnek bizonyult egy szelet kenyérrel. Az első fogás málnakrémleves volt, még a Mamától kapott tavalyi málnából.



Rakott padlizsán
Hozzávalók: 1 padlizsán, 25 dkg darált hús, 1 (400 g) hámozott paradicsom konzerv, 1 gerezd fokhagyma, 1 tk oregano, 1 kis fej vöröshagyma, kevés olíva olaj, 15 dkg füstölt mozzarella, 5 dkg reszelt parmezán

A padlizsánt felkarikáztam és lesóztam. Mikor már kezdett levet engedni, akkor papírtörlővel leitattam a szeleteket és forró serpenyőben kicsit elősütöttem. A paradicsomkonzervet a zúzott fokhagymát hozzáadva botmixerrel pépesítettem (a levét is hozzáadtam). A vöröshagymát apró kockára vágtam és kevés olíva olajon megfonnyasztottam, majd rádobtam az oreganot,  a darált húst és összepároltam. A füstölt mozzarellát apró kockára vágtam. Ezután egy hőálló tálat kikentem olíva olajjal és elkezdtem rétegezni: padlizsán – húsos ragú – paradicsomos ragú – mozzarella kockák – padlizsán – húsos ragú – paradicsomos ragú – mozzarella kockák – padlizsán – paradicsomos ragú – reszelt parmezán Ezután ment a 200 fokos sütőbe és 30 perc alatt összesült. Egy szelet kenyérrel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly