2010. május 3., hétfő

Olajos kifli

Olyan péksüteményre vágytam, ami puha és foszlós. Sikerült, nagyon jó lett, tulajdonképpen a sörkifli nagytesója. Biztosan fog készülni többször is, főleg mert mostanában nem sütöm előre egész hétre a kenyeret vasárnap, hanem esténként csinálok valami péksüteményt, ha szükséges a vacsorához, illetve vacsora után, ha csak a másnap reggelihez kell.



Olajos kifli
4 normál méretű kiflihez
Hozzávalók: 25 dkg kenyérliszt, negyed kocka friss élesztő, bő 1 dl tej, 0,5 dl olaj, só, 1 csipet cukor
A feltekeréshez: 2,5 dkg hideg margarin A megkenéshez: felvert tojás
A hozzávalókat alaposan összegyúrtam és letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután kisodortam és 4 cikkre vágtam a kört. A cikket még jó vékonyra tovább sodortam. A szélesebb végébe eloszlattam a margarin negyedét, majd szorosan feltekertem. Ezt mind a néggyel megcsináltam, majd sütőlemezre helyeztem és felvert tojással lekentem. Ezután 200 fokos sütőben szép pirosra sütöttem. (Nekem most kicsit megrepedt, mert nem volt elég forró a sütő mikor betettem, így volt ideje elkelni)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly