2008. április 12., szombat

Sörkifli

Állatkert utáni vacsoránknak szántam. Már reggel begyúrtam és a hűtőben hagytam megkelni. Most nem az alábbi receptben leírt klasszikus változatot készítettem, hanem a margarint kikevertem medvesajttal és úgy formáztam belőle kis hurkákat, amiket utána beletekertem a kiflikbe. A tetejét pedig nem sajttal, hanem nagy szemű sóval szórtam. Most valamiért picit szétrepedtek, de biztos csak azért, mert tökéletesre akartam őket, máskor - ha nem is akarom annak - sokkal szebbek.



Sajtos sörkifli
Hozzávalók:1 kg liszt, 5 dk élesztő, 7 dl tej, 2 dl olaj, 1 ek. só, 1 ek /csapott/ cukor.1 Rama 48 db vágva. Tarts addig a hűtőben, amíg a tésztába nem teszed.
Elkészítés: Tej felében az élesztőt felfuttatni, hozzáadni a liszthez, + étolaj, só, maradék tej. Fél óra kelesztés után 6 cipóba osztani, tányér nagyságúra nyújtani. Először 4 cikkbe vágni, azokat felezni, így 8 db cikk lesz. A tészta széles végébe tenni a felkockázott margarint és feltekerni. /sörkifli alak/. Tetejét tojással kenni és sajttal megszórni. A tepsiben már nem keleszteni.
És ime egy kép a klasszikus és - szerintem - tökéletesen sikerült változatról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly