2008. április 13., vasárnap

Meggyes piskóta

Vasárnapi desszertünket no salty blogjáról csentem. Két dolgot módosítottam, az egyik, hogy kerek formában sütöttem (mert ez volt kéznél), a másik pedig, hogy zsírral kentem ki a formát és utána liszteztem. A recept a fenti linken megtalálható, de azért bemásolom ide is.

Meggyes piskóta
Hozzávalók hat fő részére:
4 db tojás
150 g porcukor
200 g liszt
400 g magozott meggy
½ tasak sütőpor
10 ek forró víz
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 160 ºC-ra (légkeverésen). A meggy levét lecsöpögtetjük.
A tojás sárgákat a porcukorral, gépi habverő segítségével, kb. 10-15 perc alatt alaposan összedolgozzuk. Evőkanalanként hozzáadjuk a víz felét. Majd a sütőporral elkevert liszt következik, szintén részletekben, de közben már mehet bele a maradék víz is.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és nagyon óvatosan beleforgatjuk a tojásos-lisztes masszába, vigyázva, hogy a hab ne törjön össze. A tésztát vajjal kikent, lisztezett tepsire öntjük és a tetejére rászórjuk az előzetesen lisztbe hempergetett meggyszemeket.
160 ºC-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsül (tűpróba!).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly