2008. április 7., hétfő

Kakaós hurka

Mióta gasztro témában gyakrabban böngészem a netet, azóta a fenti süteményre számtalan verzióban és néven találtam rá. Van rá családi receptünk, amit nagyon kedvelek, de most a körülményekre tekintettel kifejlesztettem a saját verziómat, amit meg is tartok, mert nagyon jól sikerült:) Az újítás sikere remek példa arra, hogy a hozzávalóhiány és a kreativitás milyen remek páros. De nem nálam:DD Bevallom, nem tartom magam nagyon kreatívnak a konyhában, általában szükségem is van egy kb. receptre, amit mankónak használhatok. És persze általában eltérek a recepttől, de azt inkább az ízlésünkre fognám, nem a kreativitásomra. Most a rengeteg neten olvasott változat emlékfoszlányaiból, illetve a családi recept segédletével készült el. És akkor álljon itt az eredeti recept, illetve az újított változat is:


Kakaós hurka
2 tojásból, 20 dkg porcukorból és 3 evőkanál kakaóból masszát főzünk. Majd tűzről levéve a még forró masszába belekeverünk 5 dkg durvára tört diót. Amíg a massza hűl 10 dkg vajat habosra keverünk 5 dkg porcukorral, majd a kihűlt masszához adjuk, végül az egészbe belekeverünk 10 dkg durvára darált kekszet, majd zsírpapírral (sütőpapírral) hurka formára feltekerjük és hűtőbe tesszük. Pár óra múlva ferdén szeletelve tálaljuk.


És akkor ahogy most készült:
Találtam a hűtőben kb. 15 dkg vajat, bő fél dl tejet. Ezeket egy lábosba tettem, adtam hozzá 15 dkg porcukrot, egy evőkanál sötét holland kakaót és addig melegítettem, amíg a vaj teljesen felolvadt. Közben durvára aprítottam egy marék diót, illetve durvára törtem egy alig fél zacskó háztartási kekszet, illetve egy kis csomag babapiskótát. Mikor a lábosban lévők összeolvadtak löttyintettem hozzájuk egy kis rumaromát (mert elfelejtettem, hogy igazi rum is…remekül látható, hogy micsoda alkeszok vagyunk, még azt sem tudom milyen pia van itthon;)), majd hozzáadtam a diót, végül a kekszet és a babapiskótát. Alaposan összekevertem és hagytam kicsit hűlni. Egy őzgerincformát kibéleltem folpackkal és a kihűlt masszát ebbe fektettem. Ezután mentek aludni a hűtőbe egy egész éjszakára. Másnapra remek lett, nagyon gyorsan felfaltukJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly