2008. április 21., hétfő

Tócsival rakott pulyka

Az nlc-s főzőcskézős csapat egyik törzstagjának a honlapján leletem rá erre a receptre, ami a vasárnapi kipróbálás után felkerült a kedvenceink listájára. Hozzá tzazikit készítettem, nem teljesen autentikus módon.;) Remek és laktató ebéd kerekedett a kettősből, és - ami nem utolsó szempont - jól melegíthető.


A recept megtalálható Andi konyhájában, illetve ide is bemásolom.

Tócsival rakott pulyka
Készítettem egy tócsi masszát 8 db közepes burgonyából , egy pohár tejföllel, 2 tojással, liszttel, vegetával, kevés sóval és borssal. Valamint reszeltem bele 10 dkg sajtot is.A pulykamellet vékony szeletekre vágtam,klopfoltam, sóztam.Egy jénait kivajaztam, morzsáztam.Az aljára tettem egy réteg krumpli masszát, egy sor húst és így tovább egészen addig amíg el nem fogyott. A tetejére is krumplimassza került.180 fokon 90 percig sütöttem lefóliázva, miután levettem a fóliát megszórtam a tetejét még sajttal és azt még rápirítottam.

Gumimamszli:
- csirkemellel készítettem
- csak egy rétegem volt, ezért rövidebb ideig sütöttem
- kicsit állt sütés előtt ezért picit megbarnult a krumpli, de ez az élvezeti értékén nem rontott

Tzazikit Gumimamszli módra
2 arasznyi fürtös uborkát legyalultam (lehet kígyó is, de én most ilyet kaptam), majd lesóztam és betettem a hűtőbe pihenni pár órára. Mikor a húst betettem a sütőbe, akkor kivettem a hűtőből, kicsavartam, majd kevés ecettel megkínáltam. Ezután rázuttyantottam két kis pohár natúr joghurtot (activia), adtam hozzá borsot, fokhagymát, és kevés kaprot. Alaposan összekevertem, és amíg a hús készült visszatettem a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly