2008. április 30., szerda

Epres gyümölcstorta

Azt hiszem eperimádatomat már nem tudom letagadni:) Persze nem is akarom. Múlt hétvégén készítettem a fent említett édességet. Nagyon jól sikerült, nem lett émelyítően édes, egyszerűen csak finom.


A piskóta
Tekintettel arra, hogy elég kicsi a gyümölcstorta formám, két tojásból készítettem.
A tojásokat külön választottam, majd a fehérjéhez adtam csipetnyi sót, kevés cukrot és kemény habbá vertem (a tálat fejre állítva ne essen ki...legalábbis ezt tanította anyukám:P). Ezután a sárgához adtam két evőkanál kristálycukrot, és addig turmixoltam, amíg a cukor elolvadt, illetve szép habos nem lett. Ekkor fakanállal hozzá kevertem két evőkanál lisztet ügyelve, hogy ne legyen csomós, majd óvatos mozdulatokkal a kemény fehérjét. Zsírozott (!) lisztezett formában öntöttem és 10 percig sütöttem légkeverésen kb. 200 fokon, majd lekapacsoltam a sütőt és további percig bent hagytam. Az ajtót nem nyitottam ki.

A krém
Egy csomag epres pudingport megfőztem 3,5 dl tejjel és kevés cukorral.

Összeállítás
A félig kihűlt piskótára kentem a szintén félig meghűlt pudingot, majd erre rendezgettem a megmosott, szeletelt epret, végül piros tortazselét öntöttem rá. Tejszínhabbal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly