2010. május 23., vasárnap

Francia epertorta avagy Tartes aux fraise

Epres pitét terveztem, de aztán megláttam Flóránál ezt a gyönyörűséget. Tudtam, hogy elvesztem, annál is inkább, mert volt szerencsém párizsban ilyet kóstolni és hát lenyűgözött. Most már én is el tudom készíteni, hálás köszönetem érte:) 

Persze kicsit variáltam a recepten, főleg azért, mert én két kicsi IKEA-s 12 cm-es formában készítettem.



Francia epertorta
Hozzávalók:
A tésztához: 15 dkg liszt, 10 dkg vaj, 5 dkg porcukor, pici só, 1 tojás sárgája, 1 tk tejföl
A krémhez: 1 tojás sárgája, 3 tk cukor, 1 tk keményítő, 2 dl tej
A tetejére eper (és ha nem azonnal fogyasztjuk tortazselé, én ezt kihagytam, mert nem lett volna ideje megdermedni sem:P) 
Elkészítés: A tészta alapanyagait összedolgoztam, majd a kivajazott, kilisztezett formába nyomkodtam. 180 fokon pirulásig sütöttem. (Nem ártott volna a vaksütés, mert kicsit felpúposodott, de majd legközelebb). Kiborítottam a formából és amíg hűlt, elkészítettem a krémet: A tojás sárgáját simára kevertem a cukorral, és a keményítővel majd felöntöttem a tejjel, és kézi habverővel folyamatosan kevergetve közepes lángon sűrűre főztem. Rákentem a kis tortákra és amíg hűlt, megmostam és vékonyra szeleteltem az epret. Mikor a krém kihűlt, akkor ráhalmoztam az epret. Itt érkezett volna a tortazselé, de mivel azonnal fogyasztottuk ezt kihagytam.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly