2010. május 16., vasárnap

Csíkos kalács

Már tegnap este emlegette KáeM, de aztán elmaradt az esti begyúrás, így gondoltam vacsorára lepem meg vele. Jól sikerült, bár kicsit kevésnek bizonyult a cukor egy édes kalácshoz (és soknak a só;)).



Csíkos kalács
Hozzávalók: 40 dkg kenyérliszt, 2,5 dl tej, 2,5 dkg élesztő, 1 tk cukor, só, 3 ek étolaj
A tejet a cukorral meglangyosítottam, majd felfutattam benne az élesztőt. Ezután a többi hozzávalóhoz adva alaposan kidagasztottam, majd duplájára kelesztettem. A felébe gyúrtam 3 evőkanál sötét holland kakaóport. Egymásra tettem a világos és a sötét tésztát, majd kisodortam és feltekertem. A sütőlapon letakarva még hagytam 20 percet állni, utána felvert tojással lekentem és 200 fokos sütőben pirosra sütöttem. Ebből a tészta mennyiségből két db lesz a képen látható kalácsból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly