2010. május 31., hétfő

Töltött tök

Pénteken délután az utcabeli zöldségesnél nagyon szép zsenge tökök voltak. Vettünk hát egyet azzal, hogy szombaton megcsinálom. De másként alakult a szombat. Így csak ma került rá sor, bár vasárnap előkészítettem részben.



Töltött tök
Hozzávalók: 1 zsenge tök, 25 dkg darált hús, 1 pohár rizs, 1 kis fej hagyma, pirospaprika, piros arany, só, kapor, tejföl
A darált húsból pörköltet készítettem »» a hagymát megtiszítottam, kevés olajon megpároltam, majd rászórtam a piros paprikát, némi sót és rádobtam a darált húst. Adtam hozzá piros aranyat (csípőset és csemegét is) majd megpirongattam a húst is, végül kevés vizet aláöntve letakarva megpároltam.
Közben készítettem 1 pohár rizsből párolt rizst. Majd e kettőt összekevertem.
A tököt megtisztítottam, hosszában ketté vágtam és a magját kivájtam. Hőálló tálba tettem, enyhén megsóztam és megtöltöttem a rizses pörkölttel (a kicsiny tökbe a fenti adagból készült pörkölt fele ment bele), majd tetejét megkentem tejföllel. Öntöttem alá kevés vizet, majd az előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg a teteje szépen meg nem pirult.

Fagyasztóból kivett – saját sütésű – friss, ropogósra melegített kenyérrel és tejföllel eszegettük. Mint látható a teraszon fotóztam…ahol éppen szemerkélt az eső:( Értem én, hogy a májusi eső aranyat ért…na de jóból is megárt a sok. Pedig az előrejelzések szerint (KáeM a beépített időjós, meg a met.hu és az időkép ;)) a június sem lesz jobb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly