2010. május 23., vasárnap

Csirkeraguleves

Amikor tegnap kivettem  a csirke szárnyakat a fagyasztóból még nem tudtam mi lesz belőle, vagyis azt igen, hogy leves. Aztán eszembe jutott, hogy a csirkeraguleves elég tavaszias ahhoz, hogy passzoljon ma ebédre. Gyorsan felhívtam anyut, hogy pontosítsa az emlékeimet…avagy diktálja le hogyan kell készíteni, ennek persze az lett a vége, hogy én diktáltam le magamnak:P Nagyon finomra sikerült, azt hiszem gyakrabban fogok készíteni ezentúl.



Csirkeraguleves
Hozzávalók: 2 csirke szárny, 1 közepes sárgarépa, 1 kisebb fehérrépa, 1 kisebb hagyma, 1 csokor petrezselyemzöld, pár szem egész színes bors, pár szem szegfűbors, 1 marék zöldborsó, 1 kevés zeller
Levesbetétnek daragaluska – 1 tojás, 1 ek olaj, 1 késhegynyi szódabikarbóna, csipet só, búzadara amennyit felvesz, de ne legyen túl kemény. Amint összekevertem azonnal beleszaggatom a levesbe nem hagyom állni.
A sárgarépát és a fehérrépát fél karikára vágtam, majd kevés olívaolajon megdinszteltem, rádobtam az összedarabolt csirke szárnyat, és a mirelit zöldborsót, összeforgatom, majd vízzel felöntöm. A szemes borsokat, a hagymát és a petrezselyemzöldet egy teatojásba teszem és ezt belelógatom a levesbe. Sózom, hozzáadom a darabka zellert és addig főzőm, amíg minden meg nem puhul. Ekkor beleszaggatom a daragaluskát és lassú tűzön puhára főzöm. Ezután kiszedem a teatojást és a zellerdarabot, majd tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly