2010. május 18., kedd

Paprikás polentával

Konkrétan nem a paprikásról írnék, mert hát az alap. Jelen esetben egy sertés pörkölt készült (húú, kerestem, de a jelek szerint még nem írtam róla konkrétan, szóval azt hiszen nem sokára jön egy pörköltek összefoglaló bejegyzés;)) Szóval a sertés pörköltet egy kevés tejfölös habarással szelídítettem és az alábbi polentával kínáltam. Igazából csirkepaprikással lett volna tökéletes, de így is nagyon finom volt.



Polenta
3 dl tej, 5 dkg kukoricadara, 10 dkg kukoricaliszt, só
A tejbe beleöntöm a kukoricadarát és –lisztet, sózom, majd lassú tűzön puffogósra főzöm. Megkóstolom (óvatosan, mert nagyon forró), ha keménynek ítélem még a darát, akkor kevés tejet hozzáadva tovább főzöm, ha megfelelő, akkor tűzről levéve, kicsit hagyom hűlni, majd vizes kézzel megformázom (és most linzerszaggatóval tettem tökéletessé a kézzel meglapogatott lapocskákat).
Önmagában is finom fogás lehet vajjal és túróval (elvetemültebbeknek pirított szalonnával), de mindenféle mártásos húshoz is remek köret. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly