2010. május 16., vasárnap

VKF. 34. - Vaníliás epertorta

Lemaradtam pár VKF-ről, s a kiíráskor csak reméltem, hogy erről nem fogok. Kezdetnek egy kis kutatással kezdtem:

„Az afrodiziákum olyan anyag, amely a hiedelmek szerint élénkíti a nemi vágyat és a nemi aktivitást. Afroditéről, a görög istennőről nevezték el mindazokat a szereket, amelyektől a szexuális vágy felkeltését, vagy visszaadását főleg a férfiak remélik.” (Wikipedia) Hatásuk lehet fizikai (vérbőséget fokozó), érzelmi (szorongásoldó), vagy mindkettő. (Mindmegette)

Ha már erotikus a téma, s ha már az idézetek nagymestere a kiötlő, hát keresgéltem pár ideillőt (meglepő módon a legtöbb ilyen idézetnek nem találtam meg a szerzőjét):

Ugyanis a szex nem a pasiknak kiírt fútóverseny asszonyterepen, hanem társas játék a csodával.

Minden örökké tartó lelki kapcsolat a testi vonzalommal kezdődik.

"... a szex, a fájdalom és a szerelem az emberi lét korlátait feszegető tapasztalatok. Csak az ismeri az életet, aki ismeri ezeket a határokat. Minden más felesleges időpocsékolás, unalmas ismételgetés, öregedés és halál, anélkül, hogy az ember megtudná, mit keres ezen a földön." (Paulo Coelho)

Pályaműnek pedig az epret és a vaníliát választottam. Az eper már ránézésre is vénusz-szimbólum: piros-rózsaszín, illatos, sokmagvú, édes, egyszerűen ellenállhatatlan. Minél több epret eszel, annál vonzóbbá válsz! (Aki eperallergiában szenved, annak komoly problémája van a csáberejével…) Kevés ennyire erős vágyfokozó-hatású gyümölcsünk van. (A tudás innen) A vanília  pedig  finom illatú, édeskés ízű növény, hangulatjavító, ízgató hatással. S most jöjjön, hogy mit alkottam ebből a párosból.




Vaníliás epertorta
Hozzávalók: fél csomag Győri zabfalatok keksz, 5 dkg vaj, 2 ek vaníliás pudingpor, 2,5 dl tej, 2,5 dl tejszín (Hulala), 3 ek mascarpone, 2 csomag vaníliás cukor, 10 dkg eper
A kekszet finomra daráltam, majd összekevertem az olvasztott vajjal és egy tortaformába simítottam. Majd a hűtőbe tettem. A pudingot megfőztem a tejjel. Amíg hűlt, addig keményre vertem a tejszínhabot és összekevertem a mascarponét a vaníliás cukorral. Ezután a három masszát alaposan összekevertem és a kekszes alapra simítottam. Egy éjszakát hagytam dermedni a hűtőben, majd tálalás előtt friss eperszemekkel díszítettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly