2010. január 1., péntek

Fokhagymás, sörös sertéscsülök - Sörös csülök 2.0




Igyekeztem a babonákat betartani. Tegnap este löttyintettünk egy kis pezsgőt a padlóra. Ma pedig semmi olyat nem tettünk, amit nem szabad, vagy amit nem szeretnénk egész jövő évben csinálni. Étkezésben is igyekeztem adni a babonának:) Reggelire és tízóraira vörös lencsekrémet ettünk. Ebédre Sörben sült csülköt, frissen sült kenyérrel. Vacsorára már valami édesre vágytunk, így amerikai palacsinta készült csokoládé és karamell öntettel…remélem ezzel sem ütköztem babonába.




Fokhagymás, sörös sertéscsülök - Sörös csülök 2.0
Mert a disznó még mindig kitúrja, mindenképpen sertést akartam enni újév napján. S ha már sertés, hát legyen valami masszívabb cubókosabb darab (én ennek is csak a sovány húsos részét eszem, de KáeM szereti a zsírosabb részeket is). Már másodszor készül így, illetve elsőre nem pontosan így készült, de akkor tanultunk belőle. Mennyei finom omlós a végeredmény.
A sertés csülköt megmostam és annyira elvágtam, hogy ki tudjam fektetni, majd egy éjszakára fokhagymával és sóval elkevert sörbe áztattam. Másnap tepsibe fektetett sütőzacskóba fektettem a csülköt, szórtam rá fokhagymaszeleteket és az áztatós sörből is öntöttem a zacskóba egy keveset (1-2 dl lehetett maximum). A zacskót bekötöttem és 150 fokos sütőbe toltam. Szép lassan sütöttem 3 órát. Ezután ecetes gyöngyhagymával és friss öregtésztás kenyérrel jól megettük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly