2010. január 1., péntek

Öregtésztás kenyér /Limara alapján

Már nagyon régóta vártam a megfelelő lehetőségre, hogy elkészítsem Limara receptjét, hát most végre eljött. Remélem ebben az esetben valóra válik a babona és az elkövetkező évben gyakran készül majd…mindenesetre jó jel a hűtőben várakozó öregtészta:D Arról már nem is beszélve, hogy milyen remek lett.


Öregtészta: 3 dl langyos víz, csipet só, 50 dkg liszt, 1 ek. olaj, 1 tk. Cukor, 1 dkg élesztő
Kézzel dagasztom, majd hagyom, hogy alaposan túlkeljen. Tekintettel az időjárásra letakarva a konyhapulton hagytam. Másnap gombóccá gyúrtam a tésztát. Lezárható dobozba tettem (egy adagot rögtön kivettem a kenyérhez) és a hűtőben tároltam. Limara szerint 7-10 napig eláll a hűtőben.
Öregtésztás kenyér
Hozzávalók: 2 dl víz, 0,7 dl tej, 2 csapott tk. Só, 2 ek. olaj, csipet aszkorbinsav, 2 ek. burgonyapehely, 20-25 dkg öregtészta, 50 dkg BL 80 liszt, 1 tk. Cukor, 1 dkg friss élesztő
A hozzávalókat kézzel alaposan kidagasztottam (nem semmi edzés). Ezután letakarva duplájára kelesztettem. Majd enyhén lisztezett felületen formáztam és sütőzacskóba dugtam. Ismét hagytam megkelni, majd bevágtam és utána még állt 20 percet. Ezután a zacskót bőségesen bespricceltem vízzel, majd 220 fokos sütőbe dugtam. 50-55 perc alatt sült készre, de még utána kicsomagolva kicsit visszadugtam a lekapcsolt sütőbe. Végül kivettem és vízzel átkentem. Majd a látványától magától híztam egy adagot, s utána még jóízűen meg is ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly