2010. január 10., vasárnap

Kávés csokis torta

Két születésnapot is ünnepeltünk kicsiny családunkban a héten…igen KáeM is, én is egy évvel öregebbek lettünk. De hát „A születésnapok egészségesek. A statisztikák szerint azok élnek a legtovább, akiknek a legtöbb van belőlük.” állítja Larry Lorenzoni, s mi hiszünk neki. Konkrétan egyik napra sem készült torta, vagyis hétfőn én vittem be kollegáimnak, de az nem igazi torta volt, bár alapnak most is ezt a receptet használtam fel, csak kisebb méretben. De így a hétvégére konkrétan már megvonási tüneteim voltak, hogy milyen születésnap az ahol torta sincs, hát alkottam kettőnknek egy kicsi tortát. Nem akartam túl édeset, de túl csokisat sem. Az eredmény viszont felülmúlta a várakozásokat.




Kávés csokis torta
17 cm-es formához

Az alaphoz: 2 tojás, 0, 5 dl víz, 0, 5 dl olaj, 10 dkg kristálycukor, 12, 5 dkg liszt, 1/3 csomag sütőpor, 1 csomag vanília

A tojások sárgáját, a vizet, az olajat egy mély tálban kikeverjük a cukorral, vaníliás cukorral, addig, amíg el nem olvad a cukor. Majd hozzáadjuk a lisztet, amibe előzőleg belekevertük a sütőport. Ezután lazán hozzákeverjük a tojásfehérjék kemény habját. Zsírozott (!) lisztezett formába öntjük és előmelegített sütőben (légkeverés 200 fok) addig sütjük, amíg elválik az edény falától.


A krémhez: 25 dkg mascarpone, 5 dkg étcsokoládé (Boci volt itthon), 1 kk instant kávépor, 5 ek cukor

A csokoládét gőz felett megolvasztom, hozzáadva az kávéport is, közben a mascarponét habosra keverem a cukorral. Majd hozzáforgatom az olvasztott csokoládét. Majd a kihűlt tortalapra kentem. S hűtőbe tettem. Tálaláskor megszórtam tortadarával.


A torta alap kitűnő lett erre a célra is. A krémhez legközelebb a kávét feloldom némi vízben, mert így kicsit darabos maradt, ami kicsit zavaró volt. S semmiképpen nem veszek többet Parmalat mascarponét…mert nem annyira semleges és krémes, mint a Szarvasi…vagy már nagyon megszoktam azt.


2 megjegyzés:

  1. milyen nagy volt a formád? egyébként nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Lemaradt:) 17 cm-es. Most már beleírtam. Köszönöm.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly