2010. január 20., szerda

Hamburger

Nem egészen ez volt a terv, főzeléket akartam, fasírttal, de KáeM megtorpedózta, s arra kért, csináljak hamburgert. Azt mondta, hogy esszük simán kenyérrel…ja a sima kenyér is csak házit jelenthet mostanában, belátom elkényeztettem magunkat;) Úgy gondoltam, hogy ha már nekiállok, akkor a zsömlét is én fogom készíteni. Fűszeres Eszter receptjeit követtem, az alábbiak szerint. A zsömle, aka buci tökéletes lett, bár lehettek volna nagyobbak is. A hús fűszerezése nem lett tökéletes, bár a macskának nagyon ízlett, én kicsit fogok még ezzel kísérletezni. Egyébként hitetlen, hogy a macskanő (excicalány) mennyit eszik mostanában: kunyerál a mi kajánkból bőségesen, minden megeszik a zöldségeket is, nagy kedvence a házi kenyér, és simán betolja emellé még a saját kajáját is. Na persze nem is kicsi, 4,5 kiló már a hölgyike, pedig még csak 9 hónapos. 



Hamburger húspogácsa
30 dkg sertés darált hús, 1 kis fej hagyma apróra vágva, 1 gerezd fokhagyma összezúzva, só, bors, ketchup, mustár, kakukkfű, 1 csipet szódabikarbóna
A hozzávalókat alaposan összedolgoztam. Majd állni hagytam, amíg a buci megkelt. Ezután forró olajban sütöttem ki az ellapított gombócokat. Ebből a mennyiségből 8 kisebb lapom lett.

Hamburger buci
1,5 csésze simaliszt, 1 jó nagy kanál tejföl, 1 tojás, 4 ek tej, 1 kk só, 1kk cukor, 1 kk szárított élesztő
A hozzávalókat alaposan összegyúrtam, kidagasztottam. Majd letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután 4 bucit formáztam és a sütőlemezen további 20 percet hagytam állni. Ezután felvert tojással megkentem és előmelegített sütőben pirulásig sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly