2010. január 10., vasárnap

Fokhagymakrémleves graham cipóban

Készítettem már egyszer fokhagymakrémlevest, de most kicsit másként készült, s a cipó is egészen más lett. Jobb, mert nem lapult el, de rosszabb, mert kicsire és kicsit töményre sikeredett…szóval még keresem a tökéletes leveses cipó receptjét.




Fokhagymakrémleves
Hozzávalók: 1 nagyobb fej fokhagyma, 1 közepes fej vöröshagyma, 2 dl tejszín, 2 ek vaj, só, bors, szerecsendió, natúr zöldség mix, 2 ek liszt
A hagymákat megtisztítjuk, majd apróra vágjuk és a vajon megpirítjuk. Rászórjuk a lisztet, a natúr zöldség mixet, sózzuk, borsozzuk és felöntjük vízzel. Puhára főzzük a hagymát, majd leszűrjük és a darabos részeket a tejszínnel összekeverve krémesítjük a botmixerrel. Kivájt belsejű leveses cipóban tálaljuk.

Graham leveses cipó
Hozzávalók 2 kisebb cipóhoz: 30 dkg graham liszt, 10 dkg kenyérliszt, ¼ friss élesztő, 1 csipet aszkorbinsav, 1,5 dl langyos víz, 1 kk cukor, 2 kk só, 1 kk bors
A hozzávalókat alaposan összedolgoztam, majd kelni hagytam. Két órája volt, s bevallom nem igazán kelt meg, ez lehetett a későbbi problémák okozója, de azért elfogyott. Két cipót formáztam, majd sütőzacskóba csúsztatva 180 fokon készre sütöttem, majd a zacskóból kivéve még visszatoltam a sütő aljába kicsit.


2 megjegyzés:

  1. Jaj de gyönyörű! :)
    Még sosem sütöttem cipót, de meghoztad a kedvem!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Vica,

    szerintem a hozzávalók arányában lehetett a bibi. Az összesen 40 dkg lisztnek a fele legyen csak a teljes kiőrlésű. Tapasztalatom szerint, ha ennél több, akkor nagyon tömör, kemény, amolyan "oroszos" kenyér lesz belőle. A sót is soknak találom, ez is lassította a kelesztést. 1 kk só is elég lett volna talán... A víz arányával is lehet játszani, egy lehelettel többet kell hozzáadni a graham liszttel készült tésztákhoz, mert kelés közben is vesz fel vizet. Éppen csak annyival többet, hogy ne legyen ragacsos a tészta. Te mint profi sütő ezt érteni/érezni fogod, biztos vagyok benne :-) A liszt minősége is befolyásolhatta, egy kis sikér/szejtán jót tett volna a tésztával. Sokat tud dobni a liszt minőségén. Esetleg az élesztő nem volt friss?
    Most hirtelen nincs több ötletem, min csúszhatott el a dolog. Szurkolok az újabb próbálkozásod sikeréért! Addig is szép napokat kívánok,
    Mackómama

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly