2010. január 11., hétfő

Laura Esquivel: Szeress Mexikóban!

Nagyon régen került fel könyvélmény a blogra. Ennek fő oka, hogy az elmúlt időszak sok mindenről szólt, de az olvasásról nem. A könyv így elég mostoha sorssal olvasódott el. Nagyon régen kezdtem és nagyon nehezen ragadott magával a történet. Félreértés ne essék tetszett a könyv (amit csak antikváriumból sikerült anno megszereznem) és nagyon olvasmányos is, csak nekem annyira máshol jártak a gondolataim, hogy nem tudtunk egymásra találni.




Minden fejezet egy recept hozzávalóival kezdődik, s utána az elkészítésen keresztül bontakozik ki a történet. Időben elég hosszú időszakot ölel fel a könyv, ami időnként kicsit bele is keveri az olvasót (aka engem) a történetbe. Azért sikerült a végére teljesen megértenem és felfognom, sőt meg is szeretnem a történetet, ami szenvedélyes és romantikus, s amit át meg átsző a varázslat. Gasztromániásoknak szinte kötelező olvasmány, annak ellenére, hogy nehezemre esne a könyv leírása alapján bármelyik receptet is elkészíteni. A könyv vége bevallom nem egészen az lett, amit vártam, de nem lett rossz ez a befejezés, csak az én romantikus, örök optimista lelkem mást képzelt el.
 
A fülszövegen az alábbiak csábítanak a könyv elolvasására:

A mexikói forradalom idején játszódó regény egy szenvedések nyomán nehezen beteljesülő szerelem története. Tita, egy mexikói gazdag parasztcsalád lánya, egy családi hagyomány miatt nem mehet feleségül szerelméhez. A fiú tehát Tita nővérét veszi el, hogy imádottja közelében maradhasson mégis. A konyhaasztalon született és a konyhában nevelkedett Tita, a csodálatos szakácsnő, minden örömét-bánatát, szenvedélyét és vágyát belefőzi ételeibe, s aki eszik azokból, mind valami különös varázslat részesévé válik.


Esquivel regényében az elfojtott szerelmi szenvedély együtt fortyog a mexikói konyha pompás ételeinek ízeivel, s a valóság és a fantázia határai észrevétlenül mosódnak egymásba a színek, ízek, illatok érzéki egyvelegében. A könyv minden fejezete egy-egy recepttel kezdődik, amely aztán szerves részévé válik a történetnek.


"Minden nő múltja benne rejlik a receptjeiben. A személyes múlt éppúgy, mint a nemzet múltja" - vallja a szerző, akinek mélységes életöröme varázslatos hatással van az emberekre, akárcsak Tita bűvös ételei.


Laura Esquivel, sikeres mexikói filmforgatókönyvek írója valósággal berobbant az irodalomba első regényével, s csakhamar meghódította az egész világot, ahogyan azután a regényből készült, nálunk is népszerű film is.

 
A regényből készült filmet nem láttam, de szívesen megnézném. Ha sikerül megszerezni, akkor beszámolok majd arról is. Én annak idején Myreille „kritikájának” hatására szereztem meg a könyvet;)



2 megjegyzés:

  1. Én imádom ezt a könyvet. Az egyik kedvencem. És a film is nagyon jó. Nem gondoltam volna, hogy a könyv mágikus világát ennyire át lehet vinni filmre, pedig lehetett. Egyszerűen tökéletes a megvalósítás.

    VálaszTörlés
  2. Na akkor nagyon fogok teperni, hogy megszerezzem:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly