2010. január 30., szombat

Zöldborsókrémleves

A Rosinante-ban kóstoltam, aztán el is feledkeztem róla, hogy milyen finom volt. Most hogy már teljesen elegem van a télből és szeretnék valami frisset és zöldet, meg hogy ma KáeM szinte egész nap mást sem csinált, mint az utcánkban elakadt autósokat, illetve a költöző szomszédokat ásta ki a hóból eszembe jutott, hogy milyen jó lesz ez a leves. Mirelle receptjét követtem…nagyjából. 


Zöldborsókrémleves daragaluskával 
Hozzávalók:
30 dkg zöldborsó (CH 42,0g)
1 ek vaj (2 dkg - CH 0,1g)
só (CH 0,0g)
lestyán (CH 0,0g)
petrezselyem (CH 0,0g)
1 ek liszt (2 dkg - CH 15,3g)
1 dl tej (CH 5,3g)
A mirelit zöldborsót a petrezselyemmel és lestyánnal (szintén fagyasztottak), illetve némi sóval puhára főztem, majd liszttel megszórva botmixerrel krémesítettem. Ezután hozzáadtam a tejet és kiforraltam, végül daragaluskával (1 tojás, 1 ek olaj, 1 csipet szódabikarbóna és annyi gríz amennyit felvesz…tudom, tudom, de nem tudom jobban megfogalmazni, nem hagyjuk állni, azonnal lobogó sós vízbe szaggatjuk) tálaltam.

4 nagy, vagy 8 kis adag lesz a fenti mennyiségből. Egy nagy adag: 15,7g egy kis adag: 7,8g szénhidrátot tartalmaz a levesbetét nélkül. Ez utóbbi a fent említett daragaluska helyett lehet pirított bacon, leves gyöngy, vagy pirított kenyérkocka is...vagy akár ezek tetszőleges kombinációja.

Egyébként reggel elszaladtunk hólapátért…eddig a belvárosban nem volt ilyesmire szükségünk. Kaptunk egy klassznak tűnő műanyag darabot. Hát délutánra ripityára törött. Ekkor bevállaltuk, hogy elmegyünk és veszünk egy másikat. Nos nem kaptunk, vettünk egy sima szélesebb fajta fém lapátot, ez is tökéletesen megfelel a célnak, de megdöbbentő, hogy mennyire nem voltak felkészülve az üzletek erre a havazásra…mert azt hittük, hogy legalább a drágább fajták még lesznek, de semmilyen nem volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly