2012. szeptember 30., vasárnap

Szőlős-mandulás pite


Nem csak Zsebi étkezésért voltam ma felelős, hanem a sajátunkért is. Dédimama látogatóba mentünk, de ezúttal nem hagytam rá a főzést, inkább itthonról vittük a finomságot…legalábbis szerintem egész jól sikerült a marhapörkölt (amihez a kenyeret Anyósom, a savanyúságot a Dédimama adta és amihez kisebb kálvária volt a hús beszerzése…nem értem miért akart ezen a hétvégén mindenki marhát enni:S), s az alábbi süteményről sem lett rossz, bár kicsit más volt, mint amire számítottam. Levendulalánytól származik a recept, kicsit persze módosítottam rajta, meg amit lehet piteformában sütni, azt én biztos abban sütöm és nem tepsiben, szóval így lett pite a sütiből:)




Szőlős-mandulás pite
Hozzávalók:
2 pohár natúr joghurt (az egyik nálam csokis görög)
3 tojás
3 joghurtospohárnyi liszt
1 joghurtospohárnyi cukor
1 joghurtospohárnyi étolaj
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
40 dkg mag nélküli szőlő (Sultana)
5 dkg mandula
A sütőt 200 fokra előmelegítjük, a szőlőt leszedjük a fürtről és alaposan megmossuk. 
A 2 pohár joghurtot összekeverjük a 3 tojással, majd a már üres joghurtospoharakkal kimérjük a többi hozzávalót, és fokozatosan hozzáadjuk a sütőporral és a vaníliás cukorral együtt. Egy tepsit kivajazunk, kilisztezünk, beleöntjük a tésztát, majd a tetejét telerakjuk a szőlőszemekkel. Megszórjuk a mandulával, a sütőbe tesszük, és 35-40 percig sütjük.
Mielőtt bárkinek is adnánk, megvárjuk, amíg teljesen kihűl. A hűtőben tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly