2012. szeptember 19., szerda

Borjú bécsi szelet

A múlt hét utolsó napjainak nagy gasztronómiai csúcsa volt az IKEA-ban fogyasztott borjú bécsi szelet…de erről azt hiszem már megemlékeztem, ahogy arról is, hogy vasárnapra nem sikerült húst szerezni hozzá. Mára viszont igen. Nagyjából tankönyvi (Ételkészítési ismeretek) leírás szerint készítettem…nagyjából. :)


Borjú bécsi szelet
Hozzávalók:
2 szelet borjúhús (felsál - szeletenként kb. 14-18 dkg)
liszt
tojás
zsemlemorzsa
olaj
citromszelet
A hús szeleteket kiveregetjük, ahol szükséges, a húshártyát a kés fokával bevágjuk, hogy sütés közben ne zsugorodjon össze. Sózzuk, majd lisztbe, felvert egész tojásba és zsemlemorzsába forgatjuk. Bő zsiradékban pirosra, ropogósra sütjük. Csepegtető-rácsra emeljük, hogy a felesleges zsír lecsurogjon róla. Fémtálra tálpapírt, majd arra bő zsiradékban frissen sütött lecsepegtetett hasáb­burgonyát helyezünk. Erre rakjuk a bécsi szeletet. A bécsi szelet közepére hámozott citromkarikát, főtt tojásszeletet és ajókagyűrűt helyezünk. A bécsi szeletet salátalevéllel díszítjük, és azonnal, forrón felszolgáljuk.

Szóval vettem a baromi nagy szeleteket és félbevágtam:) Aztán egy éjszakára tejbe áztattam. Ezután klopfoltam, sóztam, majd paníroztam. Bő forró olajban sütöttem és lilahagymás-majonézes krumplisalátával és persze citromszelettel tálaltam. Nem maradtunk éhesek…sőt;)

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly