2012. szeptember 8., szombat

Gombaleves

A gomba és én…hát ez egy érdekes történet. Régen nagyon szerettem, aztán egyszer sikerült rántott gombából úgy bezabálnom, hogy nagyon hosszú időre elment a kedvem tőle. Nem piszkáltam ki, ha benne volt valamiben, de magamtól és önként tuti nem (t)ettem volna semmibe. Aztán mivel Wangnál rendszeresen megeszem, meg az itthoni kínai kajákba is kerül, gondoltam miért ne kaphatna valami klasszikusabb is egy esélyt tőlem. Szép csiperke gomba mosolygott rám, én meg nem álltam ellen. Igazán finom kis leves lett egy részéből….mind a hármunknak. 


Gombaleves
1 kis fej vöröshagyma (3dkg)
1 pici petrezselyemgyökér (1,5 dkg)
1 sárgarépa (5 dkg)
10 dkg csiperke gomba
2 ek olaj
só, bors, pirospaprika, petrezselyemzöld
10 dkg tejföl
1 ek liszt
Galuska: 1 tojás, kb. 5 dkg liszt, só
Az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre pirítjuk. Rászórjuk a pirospaprikát, a lisztet, majd átkeverjük. Ekkor rádobjuk a karikára vágott répát, petrezselyemgyökeret és a szeletelt gombát. Kicsit átpirongatjuk (óvatosan, hogy a paprika nehogy megégjen), hozzáadjuk a tejfölt és felöntjük vízzel. Fűszerezzük, teatojásban hozzáadjuk a petrezselyemzöldet és addig főzzük, míg minden zöldség teljesen puha nem lesz. Ekkor kiskanállal beleszaggatjuk a galuskát és forralunk rajta egyet (ha jól találtuk el a méretet, akkor ez pont elég a galuskának). 

Gombalevespüré 
Mivel a fiatalúr a kanalas kajából még mindig a pürés verziót preferálja (kézből most már elég sok mindent szívesen és ügyesen rágcsál), ezért hát neki pürésítettem a levest, meg kapott bele némi húst is.

Gombalevespüré
2 jó merőkanál a leves sűrűjéből
1 merőkanál a levéből
2 dkg csirkemell
A botmixerrel krémesre dolgoztam, majd szépen megetettem Zseb gyerekkel, mind a 210 grammot:) Persze KáeM segítsége vitathatatlan, mert hogy az egyszerre növekvő 5 fog kissé megviseli a fiatalembert, arról nem is beszélve, hogy állandóan van valami dolga, s ez időnként azt is jelenti, hogy baromira sajnálja az étkezéssel töltött időt:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly