2009. március 13., péntek

Majorannás krumplileves

Ez a szeles idő, valahogy a levesek felé fújja a hangulatomat. Konkrétan a krumplileves felé ismét. Bevallom a számomra legkedvesebb három leves között már nem tudnék igazán rangsort felállítani, mindegyik valamilyen hangulathoz kapcsolódik. Így a zöldborsó a tavaszt váró, tavaszias kedvhez, a tejfölös bableves az összebújós napok kedvence, míg a krumpli a palacsinta előzménye hangulat. Nagyon ritkán van, hogy a krumplilevest nem palacsinta kíséri és még sosem készítettem a pirospaprikás magyaros anyukámtól tanult változaton kívül másikat. Most viszont kicsit másként készült, de nem kevésbé lett finom. Természetesen palacsinta követte, de csak azért, hogy a zsír új mini sütőmet (18 cm az átmérője) kitudjam próbálni (ez drágább volt, mint a múltkori, szóval remélem, hogy a minősége is jobb).


Majorannás krumplileves
1 kis fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 kis sárgarépa, negyed zeller, 15 dkg burgonya, 1 tk majoranna, olívaolaj, 2 ek tejföl, só, bors, szerecsendió, 1 tk keményítő
Az apróra vágott hagymákat az olíva olajon megdinszteltem. Majd hozzáadtam a kockára vágott burgonyát is. Majd felöntöttem vízzel, hozzáadtam a sárgarépát, zellert, fűszereztem, majd a zöldségek puhulásáig főztem. A tejfölben elkevertem a keményítőt, majd hozzáadtam a leveshez. Kiforraltam és forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly