2009. március 21., szombat

Töki pompos

Bár más a neve, de számomra, a kenyérlángos, a langalló és a töki pompos ugyazt az ételt jelenti, nevezetesen a magyar pizzát. Mutattam már nagyon hasonlót itt, aztán később itt is. Most Limara receptjét próbáltam ki, apró változtatásokkal. Nem okozott csalódást, mennyei lett, bár kétségtelenül egyáltalán nem diétás. Néha azért kell ilyen is, főleg, hogy az olyan nagyon vágyott friss zöldekről még mindig semmi hír:(


Töki pompos
Hozzávaló a tésztához: 1 kisebb főtt burgonya összetörve, 1,5 dl a burgonya főzővizéből, 1 tk. Só, 2 ek. Olaj, 25 dkg kenyérliszt, 1 mk. Cukor, 1 dkg élesztő
A hozzávalókból tésztát dagasztottam, a burgonya főzővizét fokozatosan adagolva. Hagytam duplájára kelni. Majd olíva olajjal kikentem egy tepsit és belenyomkodtam a tésztát.
Tetejére: 3 ek tejföl, 2 tk vajkrém, 1 g fokhagyma, őrőlt bors, 4 szelet mozzarella, 1 fej lilahagyma, 10 dkg kockázott szalonna
A tejfölt a vajkrémet, az apróra vágott fokhagymát és az apróra vágott sajtot összekevertem, borssal fűszereztem és a tésztára kentem. Ezután jött a karikára vágott lilahagyma, végül a szalonna. Hideg sütőbe tettem és 200 fokra állított sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.
A szalonna házi mangalica volt, még anyukáméktól:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly