2009. március 1., vasárnap

VKF XXIII./2. Csak mellékesen – Tökmagos kocka

Csakúgy mellékesen, hogy legyen egy sós íz is (ha már tudvalevő, hogy „sósszájú” vagyok) és mert valamiért úgy gondoltam már a kiíráskor, hogy nem én leszek az egyetlen, aki tökmagos pogácsaféleséget fog készíteni. Engem személy szerint a Daubner csodája ihletett. A múzsa csókja nem most jött, már régebben, azóta keresem azt a receptet, ami tökéletesen olyan…fogalmazzunk úgy, hogy még mindig nem találtam meg:




Tökmagos kocka
Hozzávalók: 25 dkg rétesliszt, 1 tojás (villával enyhén felverjük és a felét meghagyjuk a kenéshez), 1 ek liba zsír, 2 ek olaj, 1 ek főtt áttört burgonya, 10 dkg pirított tökmag, 1 dl tejföl, 1 dkg élesztő, kevés tejElkészítés: A hozzávalókat a tökmag kivételével homogénné gyúrtam. Ujjnyi vastagra nyújtottam, majd a tökmag egy harmadát eloszlattam rajta és felhajtogattam. Ezt még kétszer ismételtem. Majd újjnyi vasatgra nyújtottam, felkockáztam, tetejüket a maradék tojással megkentem, zsírozott tepsiben 200 fokon 20 perc alatt készre sültek.

Nos a tészta ideális, de legközelebb aprítva belegyúrom a tökmagot is, és talán egy kicsit – tényleg csak kicsit – több zsiradékot is adok hozzá. Amúgy alakul:)


Azon kívül, hogy állítólag a tökmag isten zsebéből potyogott a földre, gondoltam kicsit komolyabb/tudományosabb információt is megosztok róla, amit a google és konkrétan

ezen oldal segítségével tudtam meg:
tökmag azon kívül hogy kiváló nassolnivaló, egészségünk szempontjából is egyértelműen hasznos a fogyasztása. Külföldön is sok helyen kedvelt csemege, és ismertek áldásos hatásai is, de már a mi népi gyógyászatunkban is használták. Talán a legjobb a marhatökmag, melyet rögtön pirítva lehet rágcsálni. Esszenciális zsírtartalma vértisztító hatással rendelkezik, ezért felettébb hasznos a köszvény ellen, és ezért fokozza az A-vitamin felszívódását is. Régen, mikor az emberek még fogyasztották a tökmagot, nem ismerték a prosztata gyulladás és megnagyobbodás problémáját. Mostanában, hogy ez az „eledel” hiányzik az étrendünkből, az említett bajok eléggé elterjedtek. A telítetlen zsírsavak megelőzik az elhízást, csökken az agyér-elmeszesedés kockázata is.
A magokból készült tökmagolaj magas telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavtartalmának köszönhetően növeli testi és szellemi teljesítményünket, érdemes kipróbálni prosztata betegségek ellenében is, és természetes E-vitamint is tartalmaz.





A tökmagolaj fogyasztásának ajánlása

A tökmag olaját nem csak szabadforgalmú gyógyszerként, de a népi gyógyászatban is gyakran alkalmazzák, hiszen sok előnyös, terápiás hatással rendelkezik. Gyógyászati szempontból a héjnélküli magvakból nyert olaj a legjelentősebb, ha élettani és orvosi szemszögből nézzük, a hideg sajtolással előkészített formája az első. A kíméletes sajtolás útján forgalmazott tökmagolajat több téren is sikerrel használják az orvosok. Ezek az agyi keringés megfelelő állapotának megőrzése, a koleszterinszint csökkenése, a szívinfarktus megelőzése illetve a jóindulatú prosztata megnagyobbodás megelőzése és panaszainak enyhítése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly