2009. március 3., kedd

Szarvas pörkölt

További részlet a nem szokványos napok sorozatból: Van két kollegám is akik vadásznak. Múlt héten az egyik azzal sokkolta a csapatot, hogy ha sikerül a hétvégén lőni, akkor lesz egy egész szarvasa, beszállunk-e, mert nekik sok ennyi hús. Naná, hogy beszálltunk:) Én egy jó kiló pörköltnekvalót kértem és hozzá a vadász receptjét. A húst megkaptam. A recept elmaradt, vagyis lassan jött, mert csak ma kaptam meg, a húst viszont már tegnap este pörköltté lényegült. A receptje a köménymagban különbözik mindössze az enyémtől, de azt úgysem tettem volna bele, mert nem szeretjük. Amúgy megkóstolta és méltatta szakácstudományomat…jól esett:)


Szarvas pörkölt
A szarvas combot felkockáztam, majd annyi tejet öntöttem rá, hogy éppen ellepje (egy kiló húsnál ez alig két dl tejet jelentetett). Amíg a hús úszkált, addig egy nagy fej hagymát megtisztítottam, felkockáztam és kevés mangalica zsíron megpirítottam. Adtam hozzá piros paprikát, chili karikát, két nagyobb babérlevelet, majd a húst (amit nem csavartam ki túlságosan) és tovább pirongattam. További fűszerként a pirulás közben kapott még kakukkfüvet, borsot, piros aranyat, erős pistát, egy egész kevés fokhagymát (por alakban). Mikor már szépen lepirult a hús is és kezdett levet engedni, akkor sóztam és vörösborral felöntve fedő alatt puhára pároltam. Bő két és fél órát főtt, ami alatt ehetően puha lett. Továbbá reggelig fedővel lefedve még pihegett, ezalatt omlóssá finomodott. Isteni lett. Nokedlivel és vegyes salátával ettük. (Összesen egy liter száraz bort használtam fel, ennyi folyadék elég volt, nem adtam hozzá vizet)


Ma pedig krumplit és csipetkét főztem bele, így szarvas gulyásként újra prezentálhatnám, de csak egy képet mutatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly