2011. augusztus 7., vasárnap

Kínai csípős tészta

Mert hogy konyhai aktivitásom nem merül ki az anyatej termelésben;) Hazaérkezésünk óta is készült minden nap valami, csak éppen többnyire semmi újdonság, volt pizza, vendégvárónak egy ilyesmi pogi,  meg csirkehúsleves, aztán sertéspörkölt. De ma kicsit kreatívabbra vettem a figurát és Wangnál többször kóstolt és KáeM által nagyon kedvelt Sichuan tészta alapján készült az ebéd, az itthon lévő alapanyagok felhasználásával. Az eredetihez nem igen hasonlított, de azért nekünk nagyon bejött, bár én némileg megszentségtelenítettem, mert egyrészt nem pálcikával ettem, másrészt pedig szórtam rá reszelt sajtot:D


Kínai csípős tészta
Hozzávalók:
20 dkg darált sertés hús (CH 0,8g)
1 ek szójaszósz (1,5 dkg - CH 6,6g)
1 ek fokhagymás chili szósz (2 dkg - CH 5,6g)
1 ek szezámolaj (CH 0,0g)
15 dkg spagetti tészta (CH 105,0g)
3 nagyobb gerezd fokhagyma (9g - CH 2,4g)
1 kis fej vöröshagyma (3 dkg - CH 2,5g)
1 tk őrölt gyömbér (CH 0,0g)
1 ek szójaszósz (1,5 dkg - CH 6,6g)
1 ek fokhagymás chili szósz (2dkg - CH 5,6g)
0,5 l csirkealaplé (CH 2,5g)
1 kk őrölt chili (CH 0,0g)
1. A húst összekeverjük a szójaszósszal, chiliszósszal és kevés sóval.
2. Az apróra vágott hagymákat és a gyömbért megpirítjuk a szezámolajon, majd hozzáadjuk a szójaszószt, chiliszószt, a húst, majd kicsit tovább pirítjuk, végül a csirkealaplével felöntjük a chilivel ízesítjük és amíg a tészta kifő forraljuk.
3. Sós vízben kifőzzük a tésztát.
4. A tésztára merjük a mártást és megszórjuk apróra vágott snidliggel.

Ez egy meglehetősen bő lére eresztett tésztaétel, Wangnál inkább levesnek szoktuk enni, ezért készült itthon is ilyen formában. Nem fogyott el ketté osztva, ezért tekintettem három adagnak.

Az eredeti Wang Mester étlapján
CH összegző:
3 adag összesen: 137,6 gramm
1 adag: 45,9 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly