2011. augusztus 31., szerda

Paprikás kifli

A munkahelyemmel szemben lévő kis boltban isteni paprikás kiflit lehet kapni. Csak hogy én tavaly december közepe óta nem látogatom rendszeresen a munkahelyemet, így már paprikás kifli megvonási tünetek jelentkeztek. Viszont ahelyett, hogy arra-jártunkban betértem volna kifliért, inkább sütöttem én. S milyen jól tettem, mert isteni jól sikerült, máskor is fog készülni egészen biztosan. Ihletért természetesen Limarához mentem.


Paprikás kifli
Hozzávalók:
1 dl tej (CH 4,6g)
5 dkg tejföl (CH 1,9g)
1,5 dkg vaj (CH 0,1g)
1 tk só (CH 0,0g)
25 dkg BL 80 liszt (CH 190,8g)
csipet cukor (CH 0,0g....nem sikerült megmérnem a mennyiséget)
2,5 dkg élesztő (CH 0,0g)
1 kk piros paprikat (CH 0,0g)
1. Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk.
2. A piros paprika kivételével alaposan összedagasztjuk.
3. A tészta feléhez hozzádolgozzuk a piros paprikát.
4. Duplájára kelesztjük.
5. Két kört sodrunk a két tésztából, majd egymásra tesszük őket és 8 cikkre vágjuk. Megformázzuk a kifliket, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, és ismét hagyjuk duplájára kelni.
6. Vízzel alaposan megspricceljük, nagy szemű sóval megszórjuk.
7. 200 fokra előmelegített légkeveréses sütőben pirosra sütjük.

CH összegző:
8 kifli összesen: 197,4 gramm
1 kifli: 24,7 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly