2011. augusztus 20., szombat

Mascarpones sajttorta

Most már több helyen kóstoltam és annyira tetszett, hogy sejthető volt nem várok sokáig a kipróbálással. Bevallom nem is reméltem, hogy elsőre megtalálom a számunkra tökéletes receptet, de talán mégis így lett, bár a formám kicsit nagynak bizonyult, így nagyon alacsony lett a sajt réteg, legközelebb vagy duplázom a mennyiséget, vagy kisebb formában sütöm. /A recept eredetije a Mindmegettén leledzett, kicsit alakítottam rajta, ha jól gondolom eredetileg Mirelle-t dicséri./


Mascarpones sajttorta
Hozzávalók:
A tésztához:
5 dkg vaj (CH 0,2g)
12 dkg liszt (CH 91,6g)
2 dkg barna cukor (CH 19,5g)
1 tojás (CH 0,6g)
csipet só (CH 0,0g)
1 kk holland kakaópor (1g - CH 0,1g)
A krémhez:
25 dkg mascarpone (CH 7,8g)
2 tojás (CH 1,2g)
1 ek finomliszt (2 dkg - CH 15,3g)
2 ek vaníliás xilit (4 dkg - CH 40,0g)
1. A tészta alapanyagait összegyúrjuk, majd fóliába csomagolva egy órát hűtőben pihentetjük. 
2. Ezután pitetál méretűre sodorjuk, majd belefektetjük (pereme is legyen) 175 fokon 7 perc alatt elősütjük. 
3. Ezalatt az idő alatt kikeverjük a krémet. A robotgéppel habosra keverjük a tojást a cukorral, majd hozzáadjuk a mascarponet, tejfölt, majd a lisztet. 
4. A félig sült tésztára simítjuk a habot, majd 40 perc alatt készre sütjük. 
Én most kevés híg eperlekvárral tálaltam, miután jól behűtöttem. 

CH összegző:
8 szeletes torta összesen: 176,3 gramm
1 szelet torta: 22,0 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly