2011. augusztus 16., kedd

Tepsis szűz

A madarasban kapható kolbásszal töltött szűzérmét többször szoktuk venni, mert kicsit utánafűszerezve finomnak találjuk. Most is vettünk egy szép darabot. Viszont nem akartam csak úgy magára megsütni, így készült az alábbi "nem igényel sok figyelmet" finomság....hát igen, azért most főleg az ilyen fogások a nyerők a konyhámban, meg a levesek, de abból nem készült semmi új. Nem számolgattam ezúttal, egyrészt, mert nem volt kedvem mérni, másrészt, mert egy részének eleve nem is tudtam a szénhidrátértékét.


Tepsis szűz
Hozzávalók:
1 darab kolbásszal töltött sertésszűz
Frissen őrölt szines bors
4 nagyobb krumpli
1 nagyobb fej hagyma
fél zacskó sült krumpli fűszerkeverék (Lucullus..borzalmasan sós, de most ez pont kellett)
Sertészsír
A tepsit kikenjük vastagon sertészsírral. A kolbásszal töltött szűzet bőven megszórjuk frissen őrölt szines borssal, majd a tepsi közepére helyezzük. Megtisztítjuk a hagymát és a krumplikat. Utóbbit vastagabb hasábokra vágjuk, alaposan megmossuk, majd összeforgatjuk a fűszerkeverékkel, végül a hús köré rendezzük. Rádaraboljuk a hagymát, majd alufóliával letakarva 200 fokos sütőben 40-50 perc alatt készre sütjük. Én még pluszban készítettem hozzá egy kis vegyes salátát is (uborka, paradicsom, paprika). Ebből a mennyiségből nekünk két étkezésre is jut bőven, vagyis mondjuk négyszemélyes az adag. Legközelebb kicsit rá fogo grillezni a sütés végén, hogy a krumpli ne ilyen kis hullasápadt legyen.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly