2008. december 31., szerda

Vatta szelet


Azt hiszem gyermekkoromban ez volt a kedvenc süteményem. Nem azért mert olyan gyakran ettem, hanem talán pont azért mert nem, vagy az aranyos kislányos színei miatt. Mikor először sütöttem egyedül megértettem, hogy anyu miért nem szerette készíteni…macerás, pedig nem is látszik annak. Figyelni kell egy csomó apróságra…amiket most ügyesen egytől egyig el is szúrtam. Így most nem kicsit lett viharvert, ahogy az a képen is látható, ízén ez nem rontott, ügyesen megeszegettük. Ja és most nem szeletnek, hanem tortának készült, de ez már csak formai kérdés.


Vatta sütemény
Hozzávalók: 4 tojás, 15 dkg porcukor, 3 csomag puncs puding, 1 késhegynyi sütőpor
Krémhez: 15 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 3 tojássárgája, 1 kanál rum
Hab: 3 tojásfehérje, 18 dkg porcukor
Az első adagból piskótát sütünk. A krém hozzávalóit jól kikeverjük. A habot pedig gőz fölött verjük keményre. A kisült tésztát kettévágjuk belekenjük a krémet, tetejére a habot.
Tetejére csoki reszeléket szórunk, vagy 4 kanál tejből, 8 dkg porcukorból, 3 dkg kakaóból, 5 dkg vajból forralunk mázat.

És akkor az elrontható dolgok:
- A pudingporos piskóta kicsit másként viselkedik, mint a sima, sokkal könnyebb gumisra sütni, nekem most sikerült:( Sebaj megmentettem, egyszerűen levágtam a gumis részeket. Legközelebb lehet, hogy simán ételfestékkel csinálom rózsaszínre a piskótát, úgy talán kevésbé macerás.
- A krémhez az alapanyagokat nagyon alaposan ki kell keverni és a kikeverés után picit hűtőbe kell tenni, különben nagyon folyós lesz és nehéz a piskóták közé tölteni. Nos nekem most sem az alapos kikeverés (még szokjuk egymást az új mixerrel) sem a hűtés nem sikerült.
- A tojásfehérje habnak pedig olyan keménynek kell lennie, hogy ha felfordítjuk a tálat ne essen ki…én türelmetlen voltam, kicsit folyós maradt.

A valóságban a végeredményen egyáltalán nem látszottak a hibák, nagyon finom volt. Pluszban pedig egy montázs a vendégvárásról…már-már szokásosan indiaival vártam a vendégeket…azt hiszem őket is megfertőztük az indiai imádattal;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly