2008. december 25., csütörtök

Joghurtos túrópuding


Az utolsó édességet a kiskegyed konyhája ihlette, de erősen átdolgoztam. Az elkészült alkotással nem vagyok maradéktalanul elégedett, mert számomra van valamilyen kesernyés utóíze, ami nem tetszik. Azért el fog fogyni, de nem készítem el újra. Persze, lehet, hogy másik fajta túróval tökéletes lett volna, de ezt már nem fogom megtudni. Mert közben találtam egy sokkal-sokkal finomabb túrótorta öltetet;)


Joghurtos túrópuding (Kiskegyed konyhája ihletése alapján erősen átdolgozva)
Hozzávalók: 3 dl tejszín, 1 kis csomag zselatin 1 dl vízben elkészítve, 25 dkg krémes túró, 20 dkg porcukor, 2 danone joghurt, 1 tojás, +ha van a joghurt ízének megfelelő gyümölcs pépesítve
Elkészítés: a tojás fehérjét kemény habbá verjük. A többi hozzávalót a zselatin és a tejszín kivételével alaposan összekeverjük. Óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjét és a tejszínhabot is, legvégül a zselatint is. A püspökkenyér formát folpackkal kibéleljük és hideg vízzel kiöblítjük. A sűrű krémet a formába simítjuk, megütögetjük, hogy ne maradjon benne légbuborék. A tetejére is ráhajtjuk a fóliát és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap kiborítjuk és tejszínnel, illetve a joghurt ízének megfelelő gyümölccsel díszítve tálaljuk.
Készítettem hozzá epres gyümölcskocsonyát is, mert gondoltam feldobja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly