2008. december 25., csütörtök

Marcipántekercs (Nők Lapja konya)


A karácsonyi sütemények felét - ahogy látható - az advent környékén megjelent főzős magazinokból válogattam össze, bevallom nem vagyok maradéktalanul elégedett, de hát miért kellett nekem a járt utat elhagyni:P


Marcipántekercs (Nők Lapja konya)
Hozzávalók: 10 dkg vaj, 5 ek. Baracklekvár, 10 dkg darált mandula, 2 cl amaretto vagy mandulalikőr, 20 dkg marcipán, 50 dkg kekszmorzsa, 2 ek porcukor
Elkészítés: A vajat szobahőmérsékletűre felolvasztjuk, hozzáadjuk a lekvárt, az amarettot, a mandulát és a kekszet. Alaposan összegyúrjuk úgy, hogy nyújtható masszát kapjunk (ha túl lágy a massza, akkor kekszmorzsát, ha túl száraz, akkor baracklekvárt adunk hozzá). Hűtőbe tesszük. A marcipánt kétfelé vágjuk és mindkét darabot porcukorral meghintett gyúródeszkán vékonyra kinyújtjuk. A kinyújtott marcipánlapokon elkenjük a masszát és jó szorosan feltekerjük. Kívülről vékonyan megkenjük baracklekvárral és darált mandulába hempergetjük. Legalább két-három órára hűtőbe tesszük, majd felszeletelve kínáljuk.

Vagy kicsi a kanalam, vagy sokkal több lekvár kell bele…nekem még plusz 4 kanál kellett, de lehet, hogy még egyet elbírt volna. 25 dkg marcipánom volt, nem vettem kétfelé, egyben sodortam ki, és a másik masszát is sodrófa segítségével oszlattam el rajta. Nekem eléggé tört a marcipán a feltekerésnél, de lehet, hogy ennek az volt az oka, hogy már nem volt egészen friss. Nem kentem lekvárral. Ízre finom, de azért tudnék (és talán fogok is) rajta fejleszteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly