2008. december 9., kedd

Utazás a Neckermannal - mit kapunk a pénzünkért..

Amikor eldöntöttük, hogy akkor immáron tényleg elmegyünk nászútra, meg hogy merre is vesszük az irányt, már csak a gyakorlati kivitelezés hiányzott. Elvileg egy normális törvényi keretek között működő országban ez annyi lenne, hogy bemegy az ember az utazási irodába, kifizeti az utat, elutazik jól érzi magát, boldog, hazajön, boldog, és legközelebb is szívesen utazik. Ezzel ellentétben nálunk: bemegy az utazási irodába, jól lehúzzák egy csomó pénzzel, vagy már ki sem viszik, vagy kiviszik de nincs hol laknia, vagy kiviszik van hol laknia csak nem olyan, vagy nem hozzák haza. És haza jön, ha még reklamálni mer még jól meg is járja. Na ezek vagyunk mi magyarok.
Ezen szomorú tényekből kiindulva elég szűkre csökkent a szóba jöhető utazási irodák száma. Leginkább kettőre, ebben tudtunk megállapodni KiVivel. Ezek lettek a Neckermann és a Vista. Aztán szegény Vista hamar ki is esett, mert megnéztük az ajánlatait, aztán a gyakorlatban kicsit sok volt az apró betűs rész.


Így hát egyedüli versenyzőként futottak be a kéksárgák. Innen a papírmunka már viszonylag egyszerűsített volt, mert bementünk az egyik irodába (mi történetesen az Aréna beli irodába mentünk) ott egy igen kedves hölgynek prezentáltuk a kívánalmunkat, ő meg a katalógust elénktolva prezentálta a hurghadai választékot. Igazából hozzá tenni sokat nem tudtak a témához, de végülis nem várható el, hogy a katalógus 200 szállódáját mind ismerniük kéne, úgyhogy ezen túl is léptünk. Végülis kiválasztottuk az egyiket, ami mellett a fő érv (persze a minimum elvárások mellett) hogy magyar neckermann társ hotel, és vannak magyar nyelvű animátorok. (nem azért, mintha gond lenne az idegen nyelv, de ha már vannak honfitársak, miért ne? alapon). Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ha kiválaszt az ember egy 90-100e Ft-os katalógusárú utat, akkor az az egyéb kötelező dolgok miatt igazából 160-70e Ft-ot jelent fejente. (de úgy hallottam, jövőre már kötelező lesz a "valós" árat feltűntetni - hurrá), aztán persze jól lehúzzák (szép magyar szokás szerint) az embert, és rögtön ki kell fizetni 30%-ot, csak amolyan foglalóképpen 2 hónappal előtte, de legkésőbb 45 nappal indulás előtt a teljes összeget, mert különben érvénytelen a foglalásod. (ez is egy szép dolog.. kíváncsi lennék, melyik az a vállalkozás ezeken kívül, ahol 1-2 hónapra !!!előre!!! fizetnek bármiért is). Aztán volt egy kis információs keveredés a repjegy témájában (érdekes, hogy bármi gixer is történik, az mindig abból van, és pont akkor, amikor érdekes módon új rendszert vezetnek be. Ez már csak azért is érdekes, mert ha valóban annyi rendszerbevezetés lenne, mint amennyi hibát a cégek az ügyfelek felé ilyen címmel elsütnek, akkor boldog lenne az informatika ipar magyarországon) de ezt végülis telefonon tisztázták, szóval Malév charterrel mentünk.


Innen jöttek igazából az érdekességek (szerencsére ha a "normál magyar szokást" vesszük, akkor ahhoz képest probléma mentes volt az utunk). Elvileg a Neckermannak van egy telepített idegenvezetője vagy koorinátora (feketemunkása) Hurghadán. Hogy miért a zárójel? Mert ez a tény. Amikor megérkeztünk, akkor azért nem tudott velünk foglalkozni, merthogy épp rendőri razzia volt a reptéren, és hát ő nem igazán szabályosan tartózkodik ott, ezért bujkálnia kell. Azért ez elég mókás egy ekkora cégtől, dehát mindenki boldogul ahogy tud :). Aztán elvittek minket a szállodába, ahol elvileg Béres Alexandrás lányok kellett volna hogy fogadjanak (ez azért megint egy mókás kérdés, merthogy a NM összeállt Béres kisasszonnyal, hogy együtt népszerűsítik majd a programját.. hát mondanom sem kell, hogy Egyiptom mekkora lázban ég, hogy Béres Alexandra programját ott is lehet már ismerni..) persze a Boy-on kívül senki nem várt minket :).
Azért mivel a magyar nyelv elég jellegzetes, csak-csak levadásztuk a lányokat. Két fiatal hölgy volt a szállodában, akiknek elvileg az elsődleges feladata, hogy az oda érkező honfitársakkal foglalkozzanak. Nah, ez az eset tipikusan az volt, hogy ha nincs itthon a macska cincognak az egerek, azaz tisztán látszott, hogy a lányoknak nincs felettese, ellenőrzése odakint, és a munkájukat ennek megfelelő beleéléssel is végzik. (amúgy egyébként aranyosak, kedvesek, de ha te nem erőlködsz, akkor nem zavarja különösebben őket a vendég jelenléte)


A kinti idegenvezetővel aztán másnap volt egy találkozó, ahol elvileg eligazítást tartott a programokról lehetőségekről. Meg kell jegyezzem, ez tényleg hasznos volt. Igazából egy programmal történt egy kis probléma, amire jelentkeztünk, majd lemondták először egyik majd másik fajta indokkal, és pechükre az egyik programon találkoztunk egy másik magyar családdal, ahol ugyan arra az időpontra egy harmadik indokkal mondták vissza. Aztán kedves idegenvezetőnknek visszajutott a füléba, hogy lebukott, ezért hazafele a reptéren megkeresett minket, hogy megmagyarázza, de akkor már végképp belekeveredett, úgyhogy mondtuk neki, hogy inkább hagyjuk :).


Összegzésként annyit tudok elmondani az egészről, hogy egyrészt még sima repülőutat sem vennék megbízhatatlan helyről/cégtől (lásd az utóbbi elmúlt egy hét WizzAir mutatványokat) másrészt viszont (lehet, hogy ez persze máshol nemigaz) az kabaré szintű, amit a telepített helyi erőkkel művelnek kint. Tehát, ha az ember érez magában egy kis nyelvtudást, nem éri meg szempontként figyelembe venni azon ajánlásokat, hogy hol van magyar illetőség elérhetően.
Azért vannak pozitív példák is, külföldi magyar működéseket illetően, azonban azt majd külön postba, mert nem illik bele ebbe az alapvetően negatív jellegű kritikába az ő abszolút pozitív hozzáállásuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly