2008. december 13., szombat

Luca napi karácsony – Tiramisu golyó


Megtévesztő lehet a cím, de csak annyit takar, hogy a szüleimmel és a bátyámékkal most szombaton tartottuk az előrehozott karácsonyunkat (a két titokzatos képen az unokaöcsénk/keresztfiúnk és az unokahúgunk látható). Részben én főztem, mert miért ne, meg amúgy is meg akartam győzni a családomat, hogy az indiai konyha nagyon finom és fogukra való…több kevesebb sikerrel jártam (apukámat, ahogy az várható volt nem sikerült:().



Most nem kísérleteztem a jól bevált csirke tikka masalat készítettem, a szintén nem újdonság naannal. Ezeket már pénteken este itthon előkészítettem, hogy anyu konyhájában csak készre kelljen főzni/sütni. Desszertnek a múlt hétvégén sütött fahéjas csillagokból vittem, illetve alkottam egy Tiramisu-golyót is, Latsia receptje alapján. Hát, bevallom függő lettem…azt hiszem nem is kell már a „rendes” tálas változat, ez annyival gyorsabban megvan és annyival praktikusabb, hogy megtartom:)


TIRAMISU GOLYÓK / Latsia
2 tk nescafe, 20 dkg keksz, 15 dkg Mascarpone vagy Philadelphia krémsajt, 1 ek porcukor, 2 ek Amaretto vagy pár csepp keserűmandula aroma, kakaó a hempergetéshez
A kávéport 2 ek forró vízben feloldottam, hűlni hagytam. A kekszet a mixerben összetörtem, majd a kávéval összekevertem, állni hagytam. A Mascarpone-t a cukorral és a likőrrel/aromával összekevertem, és hozzáforgattam a kávéskekszet. Golyókat formáztam, amiket a kakaóba forgattam, majd behűtöttem.

Vica:
- 12 dkg-os volt a krémsajtom, így két kanál tejföllel pótoltam, nem rontotta el
- rum aromát használtam
- 2 ek porcukrot és egy csomag bourbon vaníliás cukrot használtam
- állt a hűtőben a golyózás előtt
És végül de nem utolsó sorban az ajándékunk a tesóméktól. Anyukáméktól papír alapú - nagyon hasznos - ajándékot kaptunk:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly