2008. december 5., péntek

Raffaello


Ma tartjuk a Mikulás ünnepséget a kollegák csemetéinek. Elvállaltam a krampusz megtisztelő szerepét:) Összesen 17 gyermek lesz, ami nem is annyira kevés tekintettel arra, hogy összesen 26-an dolgozunk a csoportban.

Arra gondoltam, hogy a krampusz jelmezen kívűl mással is hozzájárulok a délutánhoz. (persze a kollegák a fotózással is engem bíztak meg. Pedig én szerettem volna, ha Káem fotóz – mégiscsak ő a család profi fotósa – de sajnos neki közbejött egy csapatépítő tréning). Szóval készültem némi meglepivel is a kicsiknek. Mindenki kap egyet a képen látható hóemberek közül.


Az ötlet és a recept még nlc-ről származik a konkrét szerzőre sajnos nem emlékszem. Ízre egyébként nem vagyok elégedett, ettem ennél sokkal finomabb raffaello utánzatot is, de most a célnak tökéletesen megfelel.

Raffaello
Hozzávalók: 15 dkg kókuszreszelék, 1 tubus cukrozott sűrített tej, 10 dkg puha vaj, 1 kisebb narancs reszelt héja , 1 ek. Rum
Elkészítés: A hozzávalókat egy nagy tálban kézzel összegyúrtam, az így kapott masszából nagy gombócot formáztam és folpackba tekerve betettem 5 percre a mélyhűtőbe. Utána nedves kézzel kisebb darabokat téptem a tésztából és golyóvá hengergettem őket. Egy tálcára rakosgattam a golyókat, és 10 percre megint mentek a mélyhűtőbe. Bevonatnak a könyv a kakaóporba hempergetést írja, szerintem a kókuszreszelékkel jobb.
Tipp: A hóemberkéhez csak az aljába tettem a mandulát,a teteje üres. A szeme és az orra zizi, a kalapja pedig ugyanaz a massza,pici kakaóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly