2008. október 6., hétfő

Tejfeles pogácsa

Vasárnapi (est)ebédünket Mirelle ihlette. Párom a legénybúcsúja "fáradalmait" heverte ki, ezalatt én összedobtam egy gulyást, viszont nálunk nem kakaós csiga volt a kísérő, hanem a Maxnál talált tejfeles pogácsa.

A recepten semmit nem változtattam, viszont csak fél adagot készítettem, és háromszor hajtogattam. Isteni finom lett, bár nem annyira szép, mint Maxé, mert későn vettem észre, hogy bent felejtettem pár tepsit a sütőben, így nem tudott annyira megpirulni:$ Íme a recept, hogy itt is meglegyen:


Bence kedvence, a tejfeles pogácsa (a nagyi receptje)


1 adag: 4 dkg élesztő, vagy ennek megfelelő száraz élesztő (2x7 g-os tasak), 60 dkg liszt, 25 dkg margarin (min. 70%-os zsírtartalom, érdemes áldozni a márkásra), 1 egész tojás és egy sárgája, 1 ek só, 2 dl 20%-os tejföl (szintén a márkás, a frissfölt most tegyük félre),
a kenéshez és a szóráshoz:egy felvert tojás és reszelt sajt
A margarint elmorzsoljuk a liszttel, ebbe belekeverjük az élesztőt, majd a közepébe egy lyukat csinálunk, abba tesszük a tojásokat és a sót. Elkezdjük kézzel összedolgozni, és ekkor adagoljuk bele a tejfölt. Alaposan összedolgozzuk, majd langyos helyen letakarva hagyjuk pihenni legalább egy órát. Ha letelt a szieszta ideje, átgyúrjuk, és kettőbe vesszük. Lisztes nyújtótáblán kinyújtjuk, és hajtjuk. Egyharmadát behajtjuk jobbról, majd a másik harmadát balról. Ezután pedig hosszában ismét hármas hajtással készítünk egy párnát. Ezt a bonyolult munkafolyamatot megismételjük (tehát kétszer kinyújtjuk, és hármas hajtással rétegezzük). Megéri a munkát, így lesz igazán leveles a tésztája. Ujjnyi vastagra nyújtjuk, és a tetejét a késsel megmintázzuk. Egy pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk és a darabokat egyesével, az ujjainkkal sodorjuk meg, ez segít abban hogy megnőjön. A tetejét a felvert tojással óvatosan megkenjük (figyeljünk, arra hogy a tojás ne folyjon le az oldalán, mert akkor nem fog feljönni), és a reszelt sajttal megszórjuk. Hagyjuk még így is pihenni sütés előtt. 180 fokon 15-18 perc alatt szép pirosra sütjük, és utána egy rácson hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly