2008. október 6., hétfő

Almás palacsinta tepsiben

Nagyon szeretem az almás palacsintát, a tepsis változatról már nagyon régen olvastam Tintaleves Eszternél - mellesleg az ő blogja volt az első amit olvastam gasztro témában/az hosszabb történet, hogy miért is őt találtam meg. Mostanra jutottam el oda, hogy végre kipróbáltam.

Bevallom, hogy nagyon vártam, hogy végre készen legyen és kihűljön annyira, hogy fogyasztható is legyen. A recepten nem változtattam semmit, csak kisebb mennyiségben adtam elő. Nálunk nem leves után volt, hanem egy egyszerű - de nagyon imádott – bundás kenyér után volt desszert, illetve holnapra lesz könnyű ebéd. Kóstolás után megállapítottam, hogy kicsit türelmetlen voltam, mert még egy picit sülhetett volna, de így is isteni finom lett. Legközelebb kicsit vékonyabbra hagyom, én kicsi ropogósabban kedvelem.


És akkor a recept, az eredeti arányokkal és leírással:

Almás palacsinta tepsiben


25 dkg liszt3 tojás0, 5 l tej0,5 dl olajcsipet só4-5 alma (nagylyukú reszelőn lereszelve)10 dkg porcukor
Tetejére:fahéjas porcukor, lekvár


A tojást csomómentesre keverem a liszttel és egy kis tejjel, majd a tejet apránként tovább adagolom a tésztához. Az olajat és a csipetnyi sót is a tésztához adom, ismét jól elkeverem. Végül a palacsintatésztához adom a reszelt almát és a porcukrot. Az almás tésztát jól megolajozott sütőedénybe töltöm úgy, hogy a tészta kb. 3 cm vastag legyen. (Ha vékonyabb, kiszárad, ha vastagabb, nem sül át. Legalábbis úgy, ahogy én szeretem.)200 fokos sütőben addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz a teteje, a széle barnulhat erőteljesebben. Melegen tálalom fahéjás cukorral vagy ízlés szerinti lekvárral. Nagyon jól megy hétköznapi ebédre zöldségleves utáni második fogásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly