2008. október 27., hétfő

Kókuszkocka

Azt hiszem még nem meséltem, hogy micsoda szörnyű életem van a munkahelyemen. Hétfőnként terülj-terülj asztalka (helyesebben szekrényke) van általában – na jó sokszor nem csak hétfőnként. Ez lehet nyáridőben rengeteg saját termelésű gyümölcs, vagy családi események után sütemény és tortahegyek. (Természetesen én is csináltam terülj-terült a nemrégiben elmúlt esemény után). A közösség ezen kívül is nagyon jó, nyáron könnyen hozzájuthattam saját termesztésű padlizsánhoz, cukkínihez, paradicsomhoz, most ősszel a dió, mandula, méz és szilvalekvár kereskedelem virágzik itt az irodában. Na de inkább arról, hogy mindez hogyan is jön a kókuszkockához. Nagyon egyszerű a közösségi kis szekrény tetején ma egy nagy tálca kókuszkocka várta hívogatóan a kollegákat (meg két féle torta is). Nem, nem én sütöttem, viszont ennek ellenére eszembe jutatta, hogy még nem postoltam, viszont szoktam sütni. Szóval ezért és így, és íme:

A recept az nlc-ről származik Liannától. Volt családi verzió is, de annak idején annyira megkívántam Liannáét, hogy nem akartam vadászni anyunál. Később felkutattam én, és megállapítottam, hogy szinte betűre ugyanez, csak kisebb adagban. Én az alábbi adagból is felet szoktam készíteni, abból a képen látható mennyiség lesz, ez egy normál hat fős vendégseregnek elég szokott lenni.

Később találtam a neten ötletet rá, hogy van aki „panírozás” előtt megtölti, így hát arra gondoltam, hogy egyszer megpróbálom, de egyenlőre még nem jött el a pillanat.






Kókusz kocka/Lianna
Ez egy nagy gáztepsire való adag, sok lesz belőle
Tészta: 4 db tojás, 60 dkg liszt, 4 dkg margarin, 5 dl tej, 4 ek méz, 38 dkg porcukor, 1 1/2 cs sütőpor
A vajat, a porcukrot és a tojást habosra keverjük, hozzáadjuk a mézet és a tejet és végül a sütőporral elkevert lisztet. Papírral bélelt tepsibe töltjük és 160 C° -on megsütjük. Néhány percig várok majd egy rácsra téve megvárom amíg kihűl, és lehetőleg egyforma kockákra vágom.
A krém: 60 dkg Rama margarin, 75 dkg cukor - lehet kristály is, mert úgy is fel kell olvasztani, 9 dkg kakaó, 15 ek tej, 12 ek rum
A margarint felolvasztom és bele teszem a többi hozzá valót és felforralom.
20 dkg kókusz reszelék a "panírozáshoz".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly