2008. október 29., szerda

Grízes túrótorta


Ismét egy korábban kipróbált recept: egyszer próbálkoztam vele, és nem tudom, hogy valaha fogom-e ismételni, mert anyósomtól tanultam a receptet, de az enyém meg sem közelítette az övét. Finom volt, megettük, de valahogy az övé klasszisokkal jobb. De a recept ettől még nagyon jó, bátran ajánlom kipróbálásra:


Grízes túrótorta
3/4 bögre grízből és kb. 2 csésze tejből grízpapit főzünk. Amelybe még forrón belekeverünk 7 dkg vajat. Közben 25 dkg túrót elkeverünk 2 cs. vaníliás cukorral és ízlés szerinti mennyiségű kristálycukorral. Amikor a grízpapi kezd kihűlni összekeverjük a túróval, ízesítjük kevés fahéjjal, hozzáadunk egy csomag kevés langyos tejben feloldott zselatint, és hozzáadjuk az apróra vágott gyümölcsöket. Én most aszalt gyümölcsökkel készítettem, de frissel is lehet. (kivéve: friss kivi, ananász, füge és papaya, mert ezek nem szeretik a zselatint) A jól összekevert masszát folpackkal kibélelt őzgerincbe tettem, majd 1,5-2 órára hűlni küldtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly