2008. október 18., szombat

Dagasztás nélküli kenyér

Réges régen volt, amikor a gastroblogokon végig söpört a dnk „őrület”. Akkoriban nekem még nem volt blogom, így hát blogtalanul készítettem el a csodálatosnak tűnő kenyérkét. Teljesen várható módon, nálam is nagyon finomra sikerült, ami viszont érdekes, hogy azóta nem készült, pedig nagyon jó kis találmány, meg nagyon finom is volt, meg mind el is fogyott, szóval igazából tényleg nem tudom meg magyarázni, hogy miért nem adtam elő azóta, egyszerűen csak ki került a látótérből, illetve általában nem gondolkoztam annyira előre, amennyire ehhez kellett. De most már erre is van megoldást.

Annyira régen készítettem, hogy sajnos nem tudok visszaemlékezni, hogy egész vagy fél adagot készítettem, de gyanakszom, hogy inkább felet, mert nem tettem akkora tálba a sütéshez, amit a recept írt. Arra viszont emlékszem, hogy nem hajtogattam, csak egyszerűen beleöntöttem a püspökkenyér formámba, amit előtte nem melegítettem elő. Azt hiszem, hogy az emlékek felidéződjenek hamarosan előadom újra:) Már nem tudom konkrétan kinek a receptjét mentettem le, de - ha jól tudom - az eredeti angol nyelven itt található.


Dagasztás nélküli kenyér
Hozzávalók: 2,5 dl-es csésze, 3 csésze BL 80-as liszt (fehérkenyérnek való liszt), 1,5 csésze víz, kicsit kevesebb, mint fél tk szárított élesztő, 1,5 tk só
1. liszthez keverem a sót és az élesztőt, jól elkeverem őket (mivel többet nem nagyon kell keverni)
2. Hozzáöntöm a vizet, elkeverem (3-4 fordulat), 12 órát kelesztem (célszerű este elkészíteni). Az állaga nokedli tésztához hasonlóan folyós, ne gyúrható tésztára számítsunk!
3. 12 óra múlva, kovász-szerű massza lesz belőle, kiöntöm a tálból, áthajtogatom, mindkét oldalát belisztezem, letakarom konyharuhával és 30 perig pihentetem
4. A sütőt 250 fokra felmelegítem, egy fedeles, ovális alakú jénai edényt előmelegítek a sütőben
5. A fél óra elteltével a tésztát az előmelegített tálba, majd a sütőbe teszem. Lefedve 30 percig sütöm, majd fedő nélkül 20-25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly