2008. október 9., csütörtök

Zöldséges tészta

Nagyon érdekes felfedezést tettem, miszerint a postolásra váró receptek nagy része sütemény. Ami azért is nagyon érdekes, mert mostanában nem nagyon sütöttem, de a jelek szerint régebben igen gyakran…na ez azért nem igaz, mert két év termését postolgatom most így utólag, és ha arra leosztjuk a már betett és a még várakozó recepteket, akkor nem is annyira sok. Sajnos egyenlőre még mindig nem tudok arról beszámolni, hogy mit is főztem tegnap, vagy ma, még mindig a múlt idézés van soron. Inkább hideget eszünk mostanában, készülve talán picit a szombati „diétára”;)

Ez egy szükség szülte recept. Nem találtam semmi értelmeset a hűtőben, viszont nagyon éhes voltam. Jött a kamraszekrény feltúrása, és a száraztészta, mint olyan felfedezése:) Innen már adott volt a dolog, de nem volt kedvem az amúgy imádott sajtmártáshoz, inkább kerestem a fagyasztóban némi zöldséget.


Zöldséges tészta
Hozzávalók: 0,5 kg vegyes mirelit zöldség, 4 dkg vaj, 1 ek liszt, 2 dl tej, 1 dl víz, só, bors, két kocka medve sajt
Elkészítés: A mirelit zöldséget a vajon kicsit megfuttatjuk, majd sózzuk, borsozzuk, vizet öntünk alá és lassú tűzön, lefedve pároljuk tovább. Ha elfő a leve, önthetünk hozzá kevés vizet. Mikor puhák a zöldségek és nincs sok víz rajta, akkor rászórjuk a lisztet, majd kicsit pirítjuk, végül felöntjük a tejjel, hozzáadjuk a medvesajtokat addig forraljuk, amíg a sajtok teljesen elolvadnak. Kifőtt tésztával tálaljuk, tetejére reszelt sajtot szórunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly