2008. október 8., szerda

Túrótorta alja nélkül

Mivel finisbe ért az esküvői szervezkedés (szombaton lesz a nagy esemény), ismét csak egy korábbi, de még nem bemutatott recepttel tudok szolgálni:) Van még pár ilyenem talonban az inséges/főzésmentes időkre;)

Ezt a receptet is – ahogy már számos bemutatott darabot – Alchritől tanultam. Nagy kedvenc lett azonnal, ami nem is csoda, hiszen mind a ketten nagyon kedveljük a túrót. A receptet még annak idején az nlc fórumára írta be Alchri. Kerestem a blogján, de egyenlőre nem találtam meg. Bemásolom ide az eredeti receptet, aminek én csak a mennyiségén változtattam, feleztem az adagot, így kettőnknek pont elég volt többszöri nasizásra is. Viszont így nem lett nagyon magas és nem kellett ilyen hosszan sütni, mert a tortaforma méretem adott volt.

Túrótorta alja nélkül/ Backen/ alchri
1 kiló sovány túró, / itt elég krémtúró szerű az állaga/, 20 deka margarin, 25 deka cukor, 1 csomag van. cukor, fél citrom leve, 6 tojás, 10 deka liszt, 1 tk. sütőpor
Mindent jól összekeverni és egy kizsírozott, zsemlemorzsával meghintett kerek, csatos tortaformába önteni. 175 fokon, 60-70 percig sütni. A forma peremét lecsatolni, de a formában hűlni hagyni.
alchri: langyos málna, eper, vagy cseresznyelekvárral szoktam tálalni, de kompót is finom hozzá. A tortát több órán át a hűtőben hűtöm, szerintem úgy az igazi. /Akár egy éjjelen át is hűtheted./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly