2008. október 20., hétfő

Indiai hétvége - Shrikhand /indiai joghurtdesszert/

Nem sajnos nem azt jelenti, hogy Indiában jártunk a hétvégén, mondjuk nem is lenne elég ott egy hétvége. Azt jelenti a cím, hogy a szombati munkanap nagy részét azzal töltöttem, hogy kitaláltam mit együnk vasárnap – igen jól értelmezitek nem nagyon dolgoztam. Arra jutottam, hogy indiai hétvégét, vagyis napot csapunk vasárnap.

A menü egy részét már korábban feltettem: Készült
Tikka Masala csirke, hozzá naan, desszertként pedig a Chilli&Vanília blogon talált Shrikhand-ot készítettem el.


A montázson látszik a naan és a tikka készülés közben, majd készen is. Az asztalkánk megterítve, illetve az elmaradhatatlan mangólé, ami nélkül nem indiai az indiai.


Az én apró módosításaimmal a desszert receptje:
Shrikhand – indiai joghurtdesszert
Hozzávalók (2 személyre):
2 db danone activia joghurt – gézzel kibélelt szűrőn fél napig csöpögtetve
2ek gesztenyeméz + 1 ek porcukor
1 nagy csipet sáfrány
3 ek meleg tej
½ tk őrölt fahéj
egy marék pirított sótlan mandula durvára vágva
A joghurt kicsöpögtetésével kezdtem, lényegében rögtön reggel. Mikor azt megfelelőnek ítéltem, akkor jött a meleg tejbe a sáfrány. Közben kikevertem a joghurtot a mézzel, cukorral és a fahéjjal (mert kardamont sehol nem kaptam., legalábbis azokban a boltokban nem volt ahová eljutottam), végül a leszűrt tejet is hozzáadtam és nem aggódtam azon, hogy maradt benne itt ott sáfrány (a jelek szerint lyukas a szűrőm). Hűtőbe tettem egészen estig. Tálaláskor megszórtam a durvára vágott mandulával…blansírozni nem volt kedvem/erőm, de nem rontotta el így sem.
Vélemény: nem tudom milyen lehet kardamonnal és másfajta mézzel, de így a gesztenyeméz és a fahéj hihetetlen jó páros volt együtt. Azért ha szerzek kardamont ki fogom próbálni úgy is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly