2010. április 25., vasárnap

Krumplis-parmezános pogácsa

Kooperációs vacsoraként született. Én megalkottam a krumplis tésztát, KáeM meg kitalálta, hogy a tetejére ne csak trappista kerüljön, hanem némi parmezán is. Hát ismét kiderült, amit eddig is tudtam, hogy jó csapat vagyunk mi ketten. Mennyei lett…alig tudom abbahagyni az evészetet.



Krumplis-parmezános pogácsa
Hozzávalók: 15 dkg főtt-áttört krumpli, 10 dkg vaj, 35 dkg liszt, 1 ek tejföl, só, 1 dkg élesztő, 1 dl tej, cukor, tetejére: tojás, sajtok (nálunk most trappista és parmezán vegyesen)
A tejet meglangyosítottam, hozzáadtam a cukrot, egy kevés lisztet és az élesztőt, s vártam, amíg felfutott. Ezután összegyúrtam a hozzávalókat, majd letakarva hagytam duplájára kelni. Lisztezett felületre borítottam, kétszer meghajtogattam. Aztán két újjnyi vastagra sodortam, tetejét bevágtam, kiszaggattam és vajjal kikent sütőlemezre tettem. Tetejét felvert tojással megkentem, majd reszelt sajttal megszórtam. 200 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Ez nem igazság. Én is kérek ilyet.:D

    VálaszTörlés
  2. Még jut:) Bár éppen most eszem az utolsókat reggeli gyanánt...most is finom:) Na majd ha legközelebb felénk jártok, akkor sütök.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly