2010. április 17., szombat

Egy boltkóros naplója



Mostanában KáeM gyakran dolgozik hétvégén is:( Ilyenkor az ilyen-olyan háztartási teendők mellett, vagy után szoktam rácuppanni a tipikusan csajos filmekre. Ezt főnökasszonyomtól kaptam kölcsön…már jó ideje, illett már visszaszolgáltatnom, így hát megnéztem. Nagyon kellemesen csalódtam, mert lényegében az egész film alatt dőltem a röhögéstől.


Nem egy szokványos limonádé szerelmes film, persze megjelenik a szerelmi szál is (melyik filmben nem?:P), de nem ez a fő vonulat.

Rebecca Bloomwood egy 25 éves ifjú lány, aki legjobb barátnőjénél Suze-nál lakik a város egyik elegánsabb környékén. Van egy halálosan unalmas állása is, mindemellett pedig fura betegségben szenved: vásárlás-mániás. Ez a szenvedély pedig leginkább anyagilag megterhelő. Olyannyira, hogy Rebeccának nem is futja rá. Amikor a lány a teljes anyagi csőd szélére kerül, végső kétségbeesésében elhelyezkedik egy pénzügyi tanácsadó lapnál. Hamar ismert és elismert lesz közérthető, hétköznapi embereknek szóló tanácsadó rovata. Cikkei felkeltik egyik jóképű és ambiciózus kollégája, Luke (Hugh Dancy) figyelmét is a lány iránt. Vajon kiderül-e, hogy a lány, akire mindenki hallgat, valójában a behajtók elől menekül? Vajon a plázákban való korzózás marad továbbra is Rebecca életcélja, vagy talál valami fontosabbat is az életben?



A vásárlásmánia szempontjából nem tudtam azonosulni a főhősnővel…ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szeretek vásárolni, csak azt, hogy ezt a fajta mérhetetlen mániát nem érzem, s nem is éreztem sosem. Nyilván ha mélyebben belenézünk pótcselekvés ez is a javából, csak talán a jobbak közül való…bár az eladósodottság nem annyira jó dolog, de mégis inkább ez, mint a drog- vagy alkoholfüggőség. A mű mindenesetre csak halványan sejteti, hogy itt azért komoly dologról van, mert igazából nevettet, nagyon jó, aranyos és szerethető poénokkal. A felszabadult nevetés mellett azért a végkifejlethez szükség van némi csattanásra is, hogy aztán minden jóra fordulhasson. Persze lehet találni a filmben számtalan hibát, hihetetlen dolgot, de bevallom, hogy amikor ilyen filmet nézek, nem igazán szoktam ezzel foglalkozni, hiszen nem gondolom, hogy egy limonádé, csajos alkotástól a (kegyetlen) valóságot szeretnénk kapni;)

Van könyv is, megvan az is, szóval el fogom olvasni, aztán meglátjuk arról mi lesz a véleményem. Ritka az ilyen, hogy a filmet látom előbb és utána olvasom a könyvet.

Ismertető és képek a portól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly