2012. április 9., hétfő

Zöldborsós tokány

Kezembe akadt a fagyasztóban egy kevés sertés felsál. Már tegnap is szemeztünk, de ma végülis komolyabb kapcsolatot is létesítettem a csomaggal…kivettem ugyanis, hogy olvadozzon személyiségem, na meg a lakásban uralkodó hőmérséklet varázsától. S amíg ő olvadozott én recept után néztem, találtam is Ritánál egy ihlető változatot, persze nem volt itthon minden, így kicsit módosítottam itt-ott, de nagyon jó kis ebéd kerekedett belőle. Annál is inkább, mert maradt holnapra is:) (Végüllis három méretes adag lett az alábbi….számunkra, mert más házak, más étvágyak, éppen a minap tárgyaltuk át ezt a témát is Kata szomszédasszonyommal, mondván náluk nem lehet túl sok kaját főzni;))


Zöldborsós tokány
Hozzávalók: 
25 dkg sertés felsál
1 ek olaj
1 kis fej vöröshagyma
Natúr zöldség mix 
frissen őrölt tarka bors
1 evőkanál chilipaszta
1 kk chilipehely
víz
10 dkg zöldborsó
15 dkg tejföl
2 dk liszt
Köretként: kifőzött tészta…most orsó, mert nekem jobban passzolt, mint a spagetti;)
Az olajon megdinszteljük az apró kockára vágott hagymát. A csíkokra vágott felsálat rádobjuk a hagymára, fűszerezzük és erős tűzön addig dinszteljük, amíg ki nem fehéredik az összes húscsík. Felöntjük a vízzel és fedő alatt puhára pároljuk. A végén hozzáadjuk a zöldborsót, majd esetleg még vizet. A liszttel elkevert tejföllel behabarjuk és a kifőtt tésztával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly