2011. október 25., kedd

Bagett 2.0


Ez a verzió a Francia nők nem híznak című könyv receptje alapján készült, úgy nagyjából, mert magyar alapanyagokkal, így persze biztos voltam benne, hogy nem lesz az a tökéletes, mint Franciaországban, de tényleg eléggé hasonlított rá. A recept szó szerint a könyvből került ide, zárójelben jelöltem, amiben eltértem).


Bagett 2.0
Hozzávalók:
1 kiskanál száraz élesztő (CH 0,0g)
2 csésze meleg víz (4 dl - CH 0,0g)
4-5 csésze fehérítetlen finomliszt (55 dkg kenyérliszt - CH 419,7g)
2 kiskanál só (CH 0,0g)
1 tojás, fölverve és egy evőkanál hideg vízzel elkeverve (CH 0,6g)
1. Egy kis tálban 1/2 csésze meleg vízben feloldjuk az élesztőt. Villával elkeverjük. 10 percre félretesszük.
2. Összekeverjük a lisztet és a sót. Hozzáadjuk az élesztőt, és a maradék 1 1/2 csésze vizet. Addig keverjük a tésztát, míg gyúrhatóvá válik. Enyhén lisztezett deszkán 6-10 percig gyúrjuk; a tészta legyen ragadós és puha. Tálba tesszük, nedves ruhával letakarjuk, és szobahőmérsékleten addig hagyjuk (kb. egy óra), míg a duplájára dagad.
3. Kiborítjuk a tésztát, és négy egyforma részre osztjuk. (Én csak háromra osztottam) Mindegyiket bagett-formára igazítjuk. Enyhén olajos sütőpapírra tesszük(én speciális bagett formájú sütőedényt használok - írta a szerző, de én is nyilván:)), és hagyjuk, hogy duplájára dagadjon.
4. Előmelegítjük a sütőt 230 fokosra. A bagettek tetejét megkenjük a tojás-víz keverékkel. Éles késsel bekarcoljuk a tetejét.
5. 2 csésze forró vizet öntünk egy lábosba, és a bagettek mellé tesszük a sütőbe, hogy a levegő nedves legyen. 15 percig sütjük a bagettet, majd levesszük a hőmérsékletet 200 fokosra, és további 5-10 percig sütjük, míg aranybarna lesz. Kivesszük a sütőből, és rácsra tesszük, hogy kihűljön, mielőtt fölszeleteljük.

CH összegző:
3 bagett összesen: 420,3 gramm
1 bagett: 140,1 gramm

1 megjegyzés:

  1. Nekem is megvan a könyv,posztoltam is róla a nyáron! Ugye milyen jó olvasmány?!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly